Kiss France forum
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.



 
AccueilPortailDernières imagesS'enregistrerConnexion
-20%
Le deal à ne pas rater :
Ecran PC GIGABYTE 28″ LED M28U 4K ( IPS, 1 ms, 144 Hz, FreeSync ...
399 € 499 €
Voir le deal

Partagez
 

 Roger Glover ....

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
PhilPhilModérateurMessages : 7408
Date d'inscription : 21/04/2010
Age : 61
Roger  Glover .... Vide
MessageSujet: Roger Glover   Roger  Glover .... Icon_minitimeMer 13 Juil - 16:50

Nouvel album à paraître le 1er août :

ROGER GLOVER NEW ALBUM “IF LIFE WAS EASY” ON 1 AUGUST

5 July 2011 by Your Way To Music
filed under New Releases - CDs

Leave a comment

Roger Glover releases “If Life Was Easy” on 1 August 2011 via Edel’s international rock label, earMUSIC distributed in the UK & Republic of Ireland by Absolute via Universal. This new studio album from the Deep Purple bassist features contributions from Dan McCafferty and Pete Agnew of Nazareth, and Mickey Lee Soule (ex Rainbow). Roger Glover has been part of all incarnations of Deep Purple since the reunion in 1984. He joined the Lord, Paice and Blackmore, together with Ian Gillan in 1969 to form the famous MK II line-up. In the ‘70s he co-wrote and played on albums like “In Rock“, “Machine Head“ and “Fireball“, not to mention “Made in Japan“ (to many, the best live album in rock history).

Recorded in hotel rooms, on the tour bus and – whenever possible – in “proper” studios all over the world, “If Life Was Easy” is again proof of Glover’s talent. The production is impeccable, the audio quality stunning. “If Life Was Easy” ranges from blues rock to psychedelic moments (reminiscent of early Purple). Glover himself says, “This collection of songs reveals and obscures a range of emotions over a turbulent decade; separation, divorce, injustice, uncertainty, new love, escape, fatherhood, grandfatherhood, emigration, touring and losing my mother are some of the extreme highs and lows during this storm-tossed period. All were written wherever I was living, on a Mac and ProTools with a few instruments and gadgets – extra musicians were added in the studio as needed.”

TRACKLISTING:
01. Don’t Look Now (Everything Has Changed) / 02. Box Of Tricks / 03. Moonlight / 04. The Car Won’t Start / 05. The Dream I Had / 06. Stand Together / 07. If Life Was Easy / 08. Welcome To The Moon / 09. Set Your Imagination Free / 10. When Life Gets To The Bone / 11. When The Day Is Done / 12. Staring Into Space / 13. Get Away (Can’t Let You) / 14. The Ghost Of Your Smile / 15. Cruel World / 16. Feel Like A King

Glover has a history of producing great albums and has achieved much outside of Deep Purple. When he joined Blackmore’s Rainbow for 3 albums, he produced their most successful works. His two albums with Nazareth were their best sellers. With Gillan/Glover he showed hard rock could be fused with pop and rock and roll. His solo works underline the influence his bass lines and musical view have on the famous Purple sound. Since Deep Purple‘s reunion in 1984, he, together with Ian Paice, make up the best rhythm section you can listen to, rocking the world non-stop with new and old Purple classics. “If Life Was Easy” is the latest fantastic set from a musician who makes recording albums look easy.
Revenir en haut Aller en bas
SonicboomSonicboomMonsterMessages : 11448
Date d'inscription : 30/09/2012
Age : 59
Localisation : 94
Roger  Glover .... Vide
MessageSujet: Re: Roger Glover ....   Roger  Glover .... Icon_minitimeMar 7 Jan - 21:25

Tiens, Stormy n'a jamais rien posté dans ce topic ?

 Roger  Glover .... 2950519824 
Revenir en haut Aller en bas
InvitéInvitéRoger  Glover .... Vide
MessageSujet: Re: Roger Glover ....   Roger  Glover .... Icon_minitimeMer 8 Jan - 0:17

et pourtant franchement j'aurais de quoi faire..  Roger  Glover .... 772627 
Revenir en haut Aller en bas
SonicboomSonicboomMonsterMessages : 11448
Date d'inscription : 30/09/2012
Age : 59
Localisation : 94
Roger  Glover .... Vide
MessageSujet: Re: Roger Glover ....   Roger  Glover .... Icon_minitimeMar 14 Jan - 23:30

Oui je me doute, d'où mon post Very Happy !
Revenir en haut Aller en bas
InvitéInvitéRoger  Glover .... Vide
MessageSujet: Re: Roger Glover ....   Roger  Glover .... Icon_minitimeMer 15 Jan - 0:44

ben le souci c'est que je préfère rester soft sur le sujet mais on va dire juste que c'est le membre du groupe dont je suis le plus proche..  Wink 
Revenir en haut Aller en bas
SonicboomSonicboomMonsterMessages : 11448
Date d'inscription : 30/09/2012
Age : 59
Localisation : 94
Roger  Glover .... Vide
MessageSujet: Re: Roger Glover ....   Roger  Glover .... Icon_minitimeMer 15 Jan - 20:49

Je l'ai rencontré une seule fois avec Jon (RIP) et Ian à l'issue d'un concert à Bercy et tous 3 avaient l'air heureux de pouvoir serrer les mains des fans, discuter et signer des autographes.
Pas comme Gillan et Blackmore qui s'étaient tirés en loucedé.


Dernière édition par Sonicboom le Mer 15 Jan - 21:59, édité 1 fois
Revenir en haut Aller en bas
InvitéInvitéRoger  Glover .... Vide
MessageSujet: Re: Roger Glover ....   Roger  Glover .... Icon_minitimeMer 15 Jan - 21:11

euh.. Ian Paice est coutumier du fait aussi crois moi...
Revenir en haut Aller en bas
god of thundergod of thunderRevengeMessages : 7983
Date d'inscription : 13/04/2010
Age : 57
Localisation : montceau les mines(saone et loire)
Roger  Glover .... Vide
MessageSujet: Re: Roger Glover ....   Roger  Glover .... Icon_minitimeMer 15 Jan - 21:18

je trouve un peu normal que ian reagisse comme ça
apres plus d'une heure de show il a surement plus urgent a faire
Revenir en haut Aller en bas
InvitéInvitéRoger  Glover .... Vide
MessageSujet: Re: Roger Glover ....   Roger  Glover .... Icon_minitimeMer 15 Jan - 21:26

rien à voir.. c'est une question de mentalité.. je suis en backstage à pratiquement tous les ocnerts de Purple et je peux te dire que Morse, Airey et Glover sont là 9 fois sur 10, Paicey 2 fois sur 10 et Gillan plus jamais depuis 2010 mais là c'est pour d'autres raisons.. jusqu'en 2009 il venait disons 1 fois sur 2..
Revenir en haut Aller en bas
god of thundergod of thunderRevengeMessages : 7983
Date d'inscription : 13/04/2010
Age : 57
Localisation : montceau les mines(saone et loire)
Roger  Glover .... Vide
MessageSujet: Re: Roger Glover ....   Roger  Glover .... Icon_minitimeMer 15 Jan - 21:28

si si il a plus urgent a faire
Revenir en haut Aller en bas
InvitéInvitéRoger  Glover .... Vide
MessageSujet: Re: Roger Glover ....   Roger  Glover .... Icon_minitimeMer 15 Jan - 21:46

nawak..  Suspect Roger  Glover .... 772627 
Revenir en haut Aller en bas
god of thundergod of thunderRevengeMessages : 7983
Date d'inscription : 13/04/2010
Age : 57
Localisation : montceau les mines(saone et loire)
Roger  Glover .... Vide
MessageSujet: Re: Roger Glover ....   Roger  Glover .... Icon_minitimeMer 15 Jan - 21:55

bin apres le show ian pisse
Revenir en haut Aller en bas
SonicboomSonicboomMonsterMessages : 11448
Date d'inscription : 30/09/2012
Age : 59
Localisation : 94
Roger  Glover .... Vide
MessageSujet: Re: Roger Glover ....   Roger  Glover .... Icon_minitimeMer 15 Jan - 22:00

Ah ah jeu de mots maître Capello
Revenir en haut Aller en bas
InvitéInvitéRoger  Glover .... Vide
MessageSujet: Re: Roger Glover ....   Roger  Glover .... Icon_minitimeMer 15 Jan - 22:39

What a Face What a Face 
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsoriséRoger  Glover .... Vide
MessageSujet: Re: Roger Glover ....   Roger  Glover .... Icon_minitime

Revenir en haut Aller en bas
 
Roger Glover ....
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» Roger Waters

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Kiss France forum :: Rock et musiques :: De E à G-
Sauter vers: