Kiss France forum
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

AccueilPortailDernières imagesS'enregistrerConnexion

Partagez

Ace Frehley news à partir de fin 10/2021

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
Aller à la page : Précédent  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 20 ... 24  Suivant
AuteurMessage
kissloloCo-AdminMessages : 17745
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 Vide
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 Icon_minitimeSam 27 Jan - 9:29

Ace dans ses œuvres , un condensé de ce qu'il est devenu ..............
Risible , pathétique , incapable de chanter , jouer et même de bouger sur scène et ce ridiculise en jouant quasiment des titres de Kiss ........

je rappelle sa légendaire phrase :  Les fans de Kiss ne sont pas les personnes les plus brillantes du monde...

Shock Me
Rocket Ride
Shout It Out Loud
New York Groove
Rock Soldiers
Deuce
Detroit Rock City
10,000 Volts
Love Gun
Parasite
Strange Ways
Cold Gin
Rip It Out
Rock and Roll All Nite

Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 File

ACE FREHLEY veut « se rapprocher de Dieu » et « pratiquer davantage la guitare » en 2024 , Dieu va avoir du boulot ...............
Ce mec est quand même son meilleur ennemie , chaque fois qu'il parle il ce détruit lui même ..........
Je ne parle pas des réactions de ses propres fans dépités et dégoutés .................

Ses propres fans mettent les vidéos de Tommy en rigolant de la prestation d'Ace .............

Revenir en haut Aller en bas
phiphiphiphiMonsterMessages : 13005
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 Icon_minitimeMar 30 Jan - 9:10

30.01.2024 08:08:03
https://www.youtube.com/post/Ugkxxauvs-uTwM7bQV2as3Zl9JWURYqAUeS1
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 20240159
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 Icon_minitimeMar 30 Jan - 11:00

30.01.2024 09:53:49
https://www.nuvo.net/music/ace-frehley-rawks-bcmc/collection_902b0192-bde4-11ee-9335-bfefe7f2dc98.html#1

Ace Frehley rawks BCMC

Tony Vasquez Jan 28, 2024

Brown County Music Center in Nashville Indiana

Ace Frehley setlist:

Shock Me(Ace KISS song), Rocket Ride (Ace KISS song), 10,000 Volts, Rock Soldiers (Frehley's Comet song), Love Gun (KISS song), Parasite (Ace KISS song), New York Groove (Russ Ballard cover), Instrumental Jam, Rip It Out, Detroit Rock City (KISS song), Cold Gin (Ace KISS song), Ace Frehley Guitar Solo, Strange Ways (Ace KISS song), Shout It Out Loud (KISS song), Deuce (KISS song)
Encore: Rock and Rool All Nite (KISS song)

Kore Rozzik setlist:
Vengeance Overdrive, I Am Your Savior, Can't Stop Won't Stop, Bastard Child, Guilty as Charged, Spellbound

Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 20240160
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 Icon_minitimeMar 30 Jan - 11:02

30.01.2024 10:01:16

Ace Frehley rawks BCMC(2)

Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 65b65c10

Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 20240161
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 Icon_minitimeMar 30 Jan - 11:04

30.01.2024 10:02:51

Ace Frehley rawks BCMC(3)

Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 65b65c11

Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 20240162
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 Icon_minitimeMar 30 Jan - 11:06

30.01.2024 10:04:54

Ace Frehley rawks BCMC(4)

Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 65b65c13

Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 65b65c12
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 Icon_minitimeMar 30 Jan - 11:08

30.01.2024 10:06:43

Ace Frehley rawks BCMC(5)

Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 65b65c15

Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 65b65c14
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 Icon_minitimeMar 30 Jan - 11:11

30.01.2024 10:09:01

Ace Frehley rawks BCMC(6)

Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 65b65c16
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 Icon_minitimeMer 31 Jan - 16:56

31.01.2024
https://blabbermouth.net/news/ace-frehley-on-his-absence-from-kisss-final-show-i-did-try-but-i-couldnt-make-it-happen
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 20240164

ACE FREHLEY On His Absence From KISS's Final Show: 'I Did Try, But I Couldn't Make It Happen'

January 31, 2024

Speaking exclusively to Rock Candy magazine as part of an in-depth 14-page cover story, founding member and much-loved guitarist Ace Frehley explained to writer Andrew Daly why he never made it on stage one last time with KISS for their final show at Madison Square Garden last December after last leaving the band back in 2002.

"Fans would constantly reach out to me and say, 'Ace, please come back to the band,'" Frehley explained. "So the fans were and are my primary motivators, and I want them to know that I did try, but I couldn't make it happen. They never asked me."

Frehley dismisses the idea that his well-documented troubles with drugs and alcohol could ever have been a reason for former bandmates and KISS leaders Gene Simmons and Paul Stanley not reaching out to him.

"I'm sober, and all my friends and associates will tell you as much," he stated categorically. "I got to the point in life where drugs and alcohol had taken me over, and I'm just so happy to be away from all that."

Despite the much-reported rifts with Simmons and Stanley over many years, nevertheless Frehley insists that he still has affection for both of them.

"I want people to know that I do love Paul and Gene," he said. "I wish things would have been different, but it wasn't to be…" Nor does Frehley hold any animosity towards his replacement Tommy Thayer.

"He's a good guy and deserves a break," Ace said. "He's not me, but he was never going to be me. In a lot of ways, his task was impossible."

With a new solo album, "10,000 Volts", on the way, Frehley is excited about his future away from the band that made him a star.

"My new music will be a smash hit," he insisted. "The checks might not be flying in, but I'm satisfied with what I'm doing musically. I can wake up each day and know that my soul is mine… I got my soul and my music back."

You can read Rock Candy's 14-page Ace Frehley special, together with many other fascinating stories about MEGADETH, FOGHAT, MADAM X, DAMN YANKEES and more in issue 42 of the magazine.

For more details, visit www.rockcandymag.com.

Rock Candy is a 100-page, full-color bi-monthly rock magazine, created in the U.K. It covers the sights, sounds and smells from the greatest era in hard rock music, the '70s and '80s. It is the brainchild of respected U.K. rock journalists Derek Oliver, Howard Johnson and Malcolm Dome — all frontline writers for the legendary Kerrang! magazine in the golden era.
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 Icon_minitimeMer 31 Jan - 17:02

31.01.2024

ACE FREHLEY à propos de son absence au dernier show de KISS : "J'ai essayé, mais je n'ai pas pu y arriver"

S'adressant exclusivement au magazine Rock Candy dans le cadre d'un article de couverture détaillé de 14 pages, le membre fondateur et guitariste très apprécié Ace Frehley a expliqué à l'écrivain Andrew Daly pourquoi il n'est jamais monté sur scène une dernière fois avec KISS pour leur dernier concert à Madison Square Garden en décembre dernier après avoir quitté le groupe pour la dernière fois en 2002.

"Les fans me contactaient constamment et me disaient : 'Ace, s'il te plaît, reviens dans le groupe'", a expliqué Frehley. "Donc, les fans étaient et sont mes principaux facteurs de motivation, et je veux qu'ils sachent que j'ai essayé, mais que je n'ai pas pu y arriver. Ils ne me l'ont jamais demandé."

Frehley rejette l'idée selon laquelle ses problèmes bien documentés de drogue et d'alcool auraient pu être une raison pour laquelle les anciens membres du groupe et dirigeants de KISS, Gene Simmons et Paul Stanley, ne l'ont pas contacté.

"Je suis sobre, et tous mes amis et associés vous le diront", a-t-il déclaré catégoriquement. "Je suis arrivé au point dans la vie où la drogue et l'alcool m'ont pris le dessus, et je suis tellement heureux d'être loin de tout ça."

Malgré les ruptures très médiatisées avec Simmons et Stanley au fil des années, Frehley insiste néanmoins sur le fait qu'il a toujours de l'affection pour eux deux.

"Je veux que les gens sachent que j'aime Paul et Gene", a-t-il déclaré. "J'aurais aimé que les choses soient différentes, mais ce n'était pas le cas..." Frehley n'a pas non plus d'animosité envers son remplaçant Tommy Thayer.

"C'est un bon gars et il mérite une pause", a déclaré Ace. "Il n'est pas moi, mais il ne sera jamais moi. À bien des égards, sa tâche était impossible."

Avec un nouvel album solo, "10,000 Volts", en route, Frehley est enthousiasmé par son avenir loin du groupe qui a fait de lui une star.

"Ma nouvelle musique sera un grand succès", a-t-il insisté. "Les chèques n'arrivent peut-être pas, mais je suis satisfait de ce que je fais musicalement. Je peux me réveiller chaque jour et savoir que mon âme est à moi… J'ai récupéré mon âme et ma musique."

Vous pouvez lire le spécial Ace Frehley de 14 pages de Rock Candy, ainsi que de nombreuses autres histoires fascinantes sur MEGADETH, FOGHAT, MADAM X, DAMN YANKEES et bien plus encore dans le numéro 42 du magazine.

Pour plus de détails, visitez www.rockcandymag.com.

Rock Candy est un magazine rock bimensuel en couleur de 100 pages, créé au Royaume-Uni. Il couvre les images, les sons et les odeurs de la plus grande époque de la musique hard rock, les années 70 et 80. C’est l’idée originale des journalistes rock britanniques respectés Derek Oliver, Howard Johnson et Malcolm Dome – tous des écrivains de première ligne pour le légendaire Kerrang ! magazine à l’âge d’or.
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 Icon_minitimeMer 31 Jan - 17:04

31.01.2024 16:02:32
www.rockcandymag.com.
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 20240126

Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 20240165
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 Icon_minitimeSam 3 Fév - 16:49

03.02.2024
https://www.loudersound.com/news/ace-frehley-kiss-avatars-backing-tapes

“I consider myself friends with Paul and Gene – we’re like brothers, brothers have arguments”: Ace Frehley offers an olive branch to his old Kiss bandmates, takes a swipe at backing tapes and avatars

By Classic Rock published about 8 hours ago
Ace Frehley talks to Classic Rock about his relationship with Paul Stanley and Gene Simmons
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 20240214
Former Kiss guitarist Ace Frehley with an inset of Gene Simmons and Paul Stanley
(Image credit: Press/Kevin Mazur/Getty Images for Live Nation)

Former Kiss guitarist Ace Frehley says that he still considers himself friends with ex-bandmates Paul Stanley and Gene Simmons, despite the recent war of words between the two camps.

In a brand new interview in the current issue of Classic Rock ahead of his new solo album, 10,000 Volts, Frehley addresses the recent spat with Stanley, in which the latter told Howard Stern that the band would have to rename themselves ‘Piss’ if the guitarist and original Kiss drummer Peter Criss joined them onstage for their farewell gig at Madison Square Garden in December 2023.

“I was very pissed off at what he said about calling the group Piss,” Frehley tells Classic Rock. “Come on, I’ve been making albums and touring for years, I could get up and play two or three Kiss songs flawlessly.

“But for some reason, he insulted me, and I called him out on it. I said, ‘I demand an apology.’ He called me up and said, ‘Fuck you, Ace, I’m not giving you an apology’ and hung up. He wouldn’t even give me the chance to give him a rebuttal or talk to him. Prior to that, me and Paul would talk on the phone three or four times a year.”

Despite the friction, the guitarist doesn’t rule out reconnecting with his ex-bandmates in future.

“I consider myself friends [with Simmons and Stanley],” he says. “We’re just like brothers. Brothers have arguments, brothers have misunderstandings, they curse each other out and then they make up.”

While the interview finds the guitarist in conciliatory mood, he shoots down the idea of a Kiss-style Ace Frehley avatar – and took a swipe at bands who chose to use backing tapes during live shows.

“Never in a million years,” he says with regard to avatars. “That is not what I’m all about. I’m about amps, guitars, singing, If I can’t sing anymore, I’d hire a lead singer, no big deal. But my voice is stronger than it has been in a long time.

“When people come to see me, they deserve a live show. The groups that use backing tapes, I guess they use them because they have to because they can’t cut it anymore. I not gonna name any names, but you know who I’m referring to…”

Ace Frehley’s latest solo album, 10,000 Volts, is out on  February 23. Read the full interview in the brand new issue of Classic Rock, out now. Order it online and have it delivered straight to your door.
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 Icon_minitimeSam 3 Fév - 16:54

03.02.2024

"Je me considère comme ami avec Paul et Gene – nous sommes comme des frères, les frères se disputent" : Ace Frehley offre un rameau d'olivier à ses anciens camarades du groupe Kiss, jette un coup d'œil aux cassettes d'accompagnement et aux avatars

Ace Frehley parle à Classic Rock de sa relation avec Paul Stanley et Gene Simmons

L'ancien guitariste de Kiss, Ace Frehley, dit qu'il se considère toujours comme ami avec ses anciens membres du groupe Paul Stanley et Gene Simmons, malgré la récente guerre des mots entre les deux camps.

Dans une toute nouvelle interview dans le numéro actuel de Classic Rock avant son nouvel album solo, 10,000 Volts, Frehley évoque la récente dispute avec Stanley, dans laquelle ce dernier a déclaré à Howard Stern que le groupe devrait se renommer « Piss » si le le guitariste et batteur original de Kiss, Peter Criss, les a rejoints sur scène pour leur concert d'adieu au Madison Square Garden en décembre 2023.

"J'étais très énervé par ce qu'il a dit à propos du nom du groupe Piss", a déclaré Frehley à Classic Rock. « Allez, je fais des albums et des tournées depuis des années, je pouvais me lever et jouer deux ou trois chansons de Kiss sans problème.

«Mais pour une raison quelconque, il m'a insulté et je l'ai dénoncé. J’ai dit : « J’exige des excuses. » Il m’a appelé et m’a dit : « Va te faire foutre, Ace, je ne te présente pas d’excuses » et a raccroché. Il ne me donnait même pas l’occasion de lui réfuter ou de lui parler. Avant cela, Paul et moi nous parlions au téléphone trois ou quatre fois par an.

Malgré les frictions, le guitariste n’exclut pas de renouer avec ses anciens camarades du groupe à l’avenir.

«Je me considère comme ami [avec Simmons et Stanley]», dit-il. « Nous sommes comme des frères. Les frères se disputent, les frères ont des malentendus, ils se maudissent et ensuite ils se réconcilient.

Alors que l'interview trouve le guitariste d'humeur conciliante, il rejette l'idée d'un avatar d'Ace Frehley à la Kiss – et s'en prend aux groupes qui ont choisi d'utiliser des bandes d'accompagnement lors de leurs concerts.

"Jamais dans un million d'années", dit-il à propos des avatars. « Ce n’est pas ce que je fais. Je parle d’amplis, de guitares, de chant. Si je ne peux plus chanter, j’embaucherais un chanteur, ce n’est pas grave. Mais ma voix est plus forte qu’elle ne l’a été depuis longtemps.

« Quand les gens viennent me voir, ils méritent un spectacle live. Les groupes qui utilisent des bandes de support, je suppose qu’ils les utilisent parce qu’ils y sont obligés parce qu’ils ne peuvent plus les couper. Je ne citerai aucun nom, mais vous savez de qui je fais référence… »

Le dernier album solo d'Ace Frehley, 10,000 Volts, sort le 23 février. Lisez l'interview complète dans le tout nouveau numéro de Classic Rock, disponible dès maintenant. Commandez-le en ligne et faites-le livrer directement à votre porte.
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 Icon_minitimeDim 4 Fév - 16:57

04.02.2024
https://rockcelebrities.net/ace-frehley-i-never-got-praise-from-gene-and-paul/

Ace Frehley: ‘I Never Got Praise From Gene And Paul’

Deniz Kivilcim / February 3, 2024 / 2 mins read
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 20240216

Former Kiss rocker Ace Frehley thinks Paul Stanley and Gene Simmons underplayed him.

In a new interview with Premier Guitar, Frehley talked about the earlier days of his career and how they used to record back in his days. When asked whether or not his bandmates would be there during his recording session, he reminisced about his bandmates and said:

“Even when I did really great solos, I really never got praise from Paul and Gene. They always underplayed my abilities. I can’t remember one recording session where I did and amazing solo and they ran out and said, ‘That’s amazing, it’s great!’ It was always, ‘Okay, that’s the one. Good take

The Feud Never Ends

Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 20240215

Known to have long-lasting feuds, the trio have publicly criticized one another throughout their career. Still, on Stanley’s birthday, Frehley shared a public message for his ‘one and only’ former bandmate.

Though Frehley went on to celebrate Stanley’s birthday on his social media accounts, during an interview, he voiced criticism regarding Stanley’s singing skills and shared his bewilderment at not receiving an invitation to KISS’s recent concert at Madison Square Garden.

Frehley was also displeased with Stanley’s comments on the Howard Stern Show, where Stanley ridiculed the notion of Ace and Peter Criss playing with the band again. Furthermore, the musician asserted that Paul was envious of his musical success and expressed uncertainty about how Stanley would react to his latest solo album, ‘10,000 Volts.’

So it’s still unclear whether or not the bandmates would make up soon.
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 Icon_minitimeDim 4 Fév - 17:04

04.02.2024

Ace Frehley : "Je n'ai jamais reçu d'éloges de Gene et Paul"

L'ancien rockeur de Kiss, Ace Frehley, pense que Paul Stanley et Gene Simmons l'ont sous-estimé.

Dans une nouvelle interview avec Premier Guitar, Frehley a parlé des premiers jours de sa carrière et de la façon dont ils enregistraient à son époque. Lorsqu'on lui a demandé si ses camarades du groupe seraient là ou non pendant sa session d'enregistrement, il s'est souvenu de ses camarades du groupe et a déclaré :

«Même lorsque j'ai fait de très bons solos, je n'ai jamais vraiment reçu d'éloges de la part de Paul et Gene. Ils ont toujours sous-estimé mes capacités. Je ne me souviens pas d’une seule session d’enregistrement où j’ai fait un solo incroyable et ils sont sortis en courant et ont dit : « C’est incroyable, c’est génial ! » C’était toujours : « D’accord, c’est celui-là ». Bonne prise

La querelle ne finit jamais

Connu pour avoir des querelles de longue durée, le trio s’est publiquement critiqué tout au long de sa carrière. Pourtant, le jour de l’anniversaire de Stanley, Frehley a partagé un message public pour son « seul et unique » ancien membre du groupe.

Bien que Frehley ait ensuite célébré l'anniversaire de Stanley sur ses comptes de réseaux sociaux, lors d'une interview, il a exprimé des critiques concernant les talents de chanteur de Stanley et a partagé sa perplexité de ne pas avoir reçu d'invitation au récent concert de KISS au Madison Square Garden.

Frehley était également mécontent des commentaires de Stanley sur le Howard Stern Show, où Stanley a ridiculisé l'idée qu'Ace et Peter Criss jouent à nouveau avec le groupe. En outre, le musicien a affirmé que Paul était jaloux de son succès musical et a exprimé son incertitude quant à la réaction de Stanley à son dernier album solo, « 10 000 Volts ».

On ne sait donc toujours pas si les membres du groupe se réconcilieraient bientôt.
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 Icon_minitimeMar 6 Fév - 7:51

06.02.2024
https://blabbermouth.net/news/ace-frehley-my-new-solo-album-will-embarrass-paul-stanley-and-gene-simmons
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 20240221

ACE FREHLEY: My New Solo Album Will 'Embarrass' PAUL STANLEY And GENE SIMMONS

February 5, 2024

In a new interview with Cassius Morris, ex-KISS guitarist Ace Frehley was asked how he feels about the fact that his recording career has now outlasted that of Gene Simmons and Paul Stanley and even that of KISS itself. He responded (as transcribed by BLABBERMOUTH.NET): "Well, getting sober was probably one of the major stepping stones for me to keep myself going. I'm much healthier now than I was 10, 15 years ago. But Paul and Gene, over the years, have always kind of dragged my name through the mud. To try to validate the fact that they had Tommy Thayer in the band, they used to make statements. You can look 'em up in videos — there's dozens of 'em — where they say, 'Oh, Ace wasn't up for the job.' 'Ace was unemployable.' 'He was always late.' And that got to me. And to this day, it still bothers me, but it doesn't hold water."

Ace, who is preparing to release a new solo album called "10,000 Volts", continued: "I made this statement before this record even started. I said, 'This album's gonna embarrass them,' because they can't do a record this good. I dare them to."

Last October, Ace was asked by ZackAttack of the 93.5 FM MAX classic rock radio station in Muncie, Indiana if he expected that his solo career would have this kind of longevity when he signed his first solo deal. Ace said: "It was hard in the beginning, but now I've picked up a lot of steam. In fact, I remember when I first signed with eOne Music — now they sold the record company to MNRK Music Group, and I'm still working with the same people — but I remember the guy that got me signed to the label, he told me that, before [2009's] 'Anomaly' came out, he said a lot of people said to him, 'You're not even gonna get the record.' Because Paul and Gene have pretty much tried to destroy my credibility by calling me a drunk and a drug addict and somebody who's not dependable. But if that were the case, how did I make five albums? And I've been touring steadily for the last 10 years plus. It doesn't make any sense. They contradict themselves all the time. Now they're putting me down and saying if I came up and played with them on the farewell tour, it would mar their performance. Paul said on 'The Howard Stern Show', you might as well call the band PISS instead of KISS if I got up on stage with them. Well, when this album comes about, it's gonna make him look like an imbecile."
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 Icon_minitimeMar 6 Fév - 7:53

06.02.2024

ACE FREHLEY : Mon nouvel album solo « embarrassera » PAUL STANLEY et GENE SIMMONS

5 février 2024

Dans une nouvelle interview avec Cassius Morris, on a demandé à Ace Frehley, ancien guitariste de KISS, ce qu'il pensait du fait que sa carrière d'enregistrement a désormais survécu à celle de Gene Simmons et Paul Stanley et même à celle de KISS lui-même. Il a répondu (tel que transcrit par BLABBERMOUTH.NET) : "Eh bien, devenir sobre était probablement l'un des principaux tremplins pour moi pour continuer. Je suis en bien meilleure santé maintenant qu'il y a 10 ou 15 ans. Mais Paul et Gene , au fil des années, ont toujours en quelque sorte traîné mon nom dans la boue. Pour essayer de valider le fait qu'ils avaient Tommy Thayer dans le groupe, ils avaient l'habitude de faire des déclarations. Vous pouvez les rechercher dans des vidéos - il y en a des dizaines. em - où ils disent: "Oh, Ace n'était pas prêt pour le travail." "Ace était inemployable." «Il était toujours en retard.» Et ça m'a touché. Et à ce jour, ça me dérange toujours, mais ça ne tient pas la route."

Ace, qui s'apprête à sortir un nouvel album solo intitulé "10,000 Volts", a poursuivi : "J'ai fait cette déclaration avant même que cet album ne commence. J'ai dit : 'Cet album va les embarrasser', parce qu'ils ne peuvent pas faire un disque aussi longtemps. bien. Je les mets au défi.

En octobre dernier, ZackAttack de la station de radio rock classique 93,5 FM MAX à Muncie, Indiana, a demandé à Ace s'il s'attendait à ce que sa carrière solo ait ce genre de longévité lorsqu'il a signé son premier contrat solo. Ace a déclaré : "C'était difficile au début, mais maintenant j'ai pris beaucoup de vitesse. En fait, je me souviens de la première fois que j'ai signé avec eOne Music - maintenant, ils ont vendu la maison de disques à MNRK Music Group, et je' Je travaille toujours avec les mêmes personnes - mais je me souviens du gars qui m'a fait signer sur le label, il m'a dit qu'avant la sortie de "Anomaly" [2009], il a dit que beaucoup de gens lui disaient: "Tu es je n'obtiendrai même pas le disque. Parce que Paul et Gene ont pratiquement essayé de détruire ma crédibilité en me traitant d'ivrogne, de toxicomane et de quelqu'un sur qui on ne peut pas compter. Mais si c'était le cas, comment ai-je pu faire cinq albums ? Et j'ai tourné régulièrement pendant "Cela n'a aucun sens. Ils se contredisent tout le temps. Maintenant, ils me rabaissent et disent que si je venais jouer avec eux lors de la tournée d'adieu, cela gâcherait leur performance. Paul a dit sur 'The Howard Stern Show', autant appeler le groupe PISS au lieu de KISS si je montais sur scène avec eux. Eh bien, quand cet album sortira, ça le fera passer pour un imbécile.
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 Icon_minitimeMar 6 Fév - 8:15

06.02.2024
https://www.ultimate-guitar.com/news/general_music_news/ace_frehley_says_he_might_have_inspired_eddie_van_halen_to_start_tapping_he_probably_got_some_ideas_from_me.html

Ace Frehley Says He Might Have Inspired Eddie Van Halen to Start Tapping: 'He Probably Got Some Ideas From Me'

"Eddie was down in the pit watching every fucking move I made."
gregprato1 [UG Writer]
16 hours ago
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 20240225

11,471 views · 47 comments
Share

It's been debated over the years which guitarist invented two-hand tapping. Although Eddie Van Halen undoubtedly perfected and popularized it, there were others spotted with fingers from both their hands on the fretboard beforehand: Steve Hackett, Brian May, and even an obscure chap by the name of Vittorio Camardese.

But one renowned guitarist who tends to get overlooked in the "who was one of the first two-hand tappers" debate is none other than original Kiss guitarist Ace Frehley, who was utilizing the technique early in the band's career. In particular, as part of his unaccompanied guitar solo in concert in support of their second album, 1974's "Hotter Than Hell."

While recently being interviewed by Foo Fighters' Chris Shiflett on Premier Guitar's Shred With Shifty, Frehley was asked if he felt Van Halen stole the technique from the original Space Man, and he indeed voiced his opinion (transcribed by Ultimate Guitar).

"Before Van Halen became famous, Gene [Simmons] discovered them. But all I can tell you is when I was doing my guitar solo at Madison Square Garden before they became famous, Eddie was down in the pit watching every fucking move I made."

Frehley admitted to a difference between the way he was tapping and the way EVH utilized it. "I did it with the pick, I didn't go with my finger. Eddie probably got some ideas from me, just like I got ideas from other guitar players. But he perfected it. There's no way I could play some of the solos that he pulled off."

Also, when asked how he stumbled upon two-hand tapping, Frehley replied, "As far as I can remember, I think I just came up with it. I don't know."

However, in a 2015 interview with the What It Means to Be American event at the Smithsonian's National Museum of American History, Van Halen himself explained that it was actually seeing Led Zeppelin's Jimmy Page in concert at the LA Forum that inspired him to tap and even offered a demonstration.

Van Halen's 1978 self-titled debut is largely attributed to not only ushering in the era of shred guitar but also inspiring countless other guitarists to incorporate the two-hand tapping technique into their own playing style, thanks to the album's guitar solo tour de force, "Eruption."

Frehley's latest solo album, "10,000 Volts," will be released on February 23, 2024.

MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 Icon_minitimeMar 6 Fév - 8:18

06.02.2024

Ace Frehley dit qu'il aurait pu inspirer Eddie Van Halen à commencer à taper : "Il a probablement eu quelques idées de moi"

"Eddie était dans la fosse, surveillant chaque putain de mouvement que je faisais."

Au fil des années, on s'est demandé quel guitariste avait inventé le tapotement à deux mains. Bien qu'Eddie Van Halen l'ait sans aucun doute perfectionné et popularisé, d'autres avaient déjà été repérés avec les doigts des deux mains sur le manche : Steve Hackett, Brian May et même un type obscur du nom de Vittorio Camardese.

Mais un guitariste renommé qui a tendance à être négligé dans le débat sur "qui a été l'un des premiers tappers à deux mains" n'est autre que le guitariste original de Kiss, Ace Frehley, qui utilisait cette technique au début de la carrière du groupe. En particulier, dans le cadre de son solo de guitare non accompagné en concert à l'appui de leur deuxième album, "Hotter Than Hell" de 1974.

Alors qu'il était récemment interviewé par Chris Shiflett des Foo Fighters sur Shred With Shifty de Premier Guitar, on a demandé à Frehley s'il pensait que Van Halen avait volé la technique du Space Man original, et il a effectivement exprimé son opinion (transcrite par Ultimate Guitar).

"Avant que Van Halen ne devienne célèbre, Gene [Simmons] les a découverts. Mais tout ce que je peux vous dire, c'est que lorsque je faisais mon solo de guitare au Madison Square Garden avant qu'ils ne deviennent célèbres, Eddie était dans la fosse et observait chacun de mes putains de mouvements. "

Frehley a admis une différence entre la façon dont il tapait et la façon dont EVH l'utilisait. "Je l'ai fait avec le médiator, je n'y suis pas allé avec mon doigt. Eddie a probablement eu quelques idées de moi, tout comme j'ai eu des idées d'autres guitaristes. Mais il l'a perfectionné. Je ne peux pas jouer certains solos. qu'il a réussi."

De plus, lorsqu'on lui a demandé comment il était tombé sur le tapotement à deux mains, Frehley a répondu : "Pour autant que je me souvienne, je pense que je viens de l'inventer. Je ne sais pas."

Cependant, dans une interview en 2015 lors de l'événement What It Means to Be American au Musée national d'histoire américaine du Smithsonian, Van Halen lui-même a expliqué que c'était en fait le fait de voir Jimmy Page de Led Zeppelin en concert au Forum de Los Angeles qui l'avait inspiré à taper et même à a proposé une démonstration.

Le premier album éponyme de Van Halen en 1978 est largement attribué non seulement à l'avènement de l'ère de la guitare shred, mais aussi à l'inspiration d'innombrables autres guitaristes à incorporer la technique du tapping à deux mains dans leur propre style de jeu, grâce au tour de force du solo de guitare de l'album, "Éruption."

Le dernier album solo de Frehley, « 10,000 Volts », sortira le 23 février 2024.
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 Icon_minitimeMer 7 Fév - 21:32

07.02.2024
https://www.ultimate-guitar.com/news/gear/ace_frehley_says_his_signature_washburn_guitar_sounded_like_st_names_les_pauls_and_marshalls_as_the_magic_combination.html

Ace Frehley Says His Signature Washburn Guitar 'Sounded Like S**t,' Names Les Pauls and Marshalls As the 'Magic Combination'

"I said, 'Hey, free equipment. I love it!'"
gregprato1 [UG Writer]
6 hours ago
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 20240227

972 views · 4 comments
Share
Ace Frehley will forever be most associated with a guitar set-up that simply includes a Gibson Les Paul and Marshall Amplification, as that was the precise recipe he utilized primarily during Kiss' classic '70s period. However, for a spell during the '80s, he played an oddly-shaped signature guitar.

The guitar in question was Washburn's AF-40V, which was only manufactured from 1987 through 1988. With its shape a more radical and pointier spin on the company's earlier G70-K model, the AF-40V featured a thunderbolt design that ran from the body through the neck, a single Washburn Eliminator pickup, and a Wonderbar tremolo system. The AF-40V could be spotted in Frehley's first-ever solo music video, 1987's "Into the Night".

During a recent chat with Foo Fighters' Chris Shiflett on Premier Guitar's Shred With Shifty, Frehley explained how way back when, he got involved with Washburn rather than other guitar brands (transcribed by Ultimate Guitar).

"When I first went solo and left Kiss, Washburn got ahold of me, and they offered me a big deal. They made a special guitar for me. They gave me a dozen fuckin' stacks of Washburn amps. And I said, 'Hey, free equipment. I love it!'"

But as the Space Man then admitted, the combination of his AF-40V and a switch to Laney amplification simply did not cut the mustard sonically.

"The guitar sounded like shit. I remember this vividly, I was headlining and I think we had the group The Donnas or one of those female bands [opening]. And they were using Marshall amps and the chick had a Les Paul. And I said, 'Shit! That's my sound. I can't get it out of this Washburn and these fucking Laney amps.'"
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 20240228

Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 20240229

Soon after, Frehley came up with a simple solution once and for all.

"So, I just replaced all the amps with Marshalls, broke off my deal with Washburn, and started playing Les Pauls again. That's the magic combination as far as I'm concerned, for any hard rock guitarist."

The next guitar endorsement Frehley would agree to came in 1997, when the "Gibson Ace Frehley Les Paul Custom" was announced, complete with a replica of his 1978 solo album on the headstock, thunderbolts for inlays, and his signature on the twelfth fret.

Frehley has continued to work with Gibson over the years, including another signature model, the "Custom Shop Ace Frehley Signature Budokan Les Paul Custom" in 2011.

Frehley's eighth studio solo album overall, "10,000 Volts," will be released on February 23, 2024.
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 Icon_minitimeMer 7 Fév - 21:45

07.02.2024

Ace Frehley dit que sa guitare Washburn emblématique "sonnait comme de la merde", nomme Les Pauls et Marshalls comme la "combinaison magique"

"J'ai dit : 'Hé, du matériel gratuit. J'adore ça !'"

Ace Frehley sera toujours associé à une configuration de guitare comprenant simplement une Gibson Les Paul et une Marshall Amplification, car c'était la recette précise qu'il a principalement utilisée pendant la période classique des années 70 de Kiss. Cependant, pendant un certain temps au cours des années 80, il a joué sur une guitare signature de forme étrange.

La guitare en question était l'AF-40V de Washburn, qui n'a été fabriquée que de 1987 à 1988. Avec sa forme plus radicale et plus pointue que celle du modèle G70-K précédent de la société, l'AF-40V présentait un design en forme de foudre qui partait du corps. à travers le manche, un seul micro Washburn Eliminator et un système de trémolo Wonderbar. L'AF-40V a pu être repéré dans le tout premier clip solo de Frehley, "Into the Night" de 1987.

Lors d'une récente conversation avec Chris Shiflett des Foo Fighters sur Shred With Shifty de Premier Guitar, Frehley a expliqué comment, à l'époque, il s'était impliqué avec Washburn plutôt qu'avec d'autres marques de guitares (transcrit par Ultimate Guitar).

"Quand je me suis lancé en solo et que j'ai quitté Kiss, Washburn m'a contacté et ils m'ont proposé un gros prix. Ils m'ont fabriqué une guitare spéciale. Ils m'ont donné une douzaine de putains de stacks d'amplis Washburn. Et j'ai dit : 'Hé. , équipement gratuit. J'adore ça !'"

Mais comme Space Man l'a ensuite admis, la combinaison de son AF-40V et le passage à l'amplification Laney n'ont tout simplement pas coupé la moutarde sur le plan sonore.

"La guitare sonnait comme de la merde. Je m'en souviens très bien, j'étais en tête d'affiche et je pense que nous avions le groupe The Donnas ou un de ces groupes féminins [en ouverture]. Et ils utilisaient des amplis Marshall et la nana avait une Les Paul. Et moi j'ai dit : 'Merde ! C'est mon son. Je n'arrive pas à le sortir de ce Washburn et de ces putains d'amplis Laney.'"

Peu de temps après, Frehley a trouvé une solution simple une fois pour toutes.

"Alors, j'ai simplement remplacé tous les amplis par des Marshall, j'ai rompu mon contrat avec Washburn et j'ai recommencé à jouer des Les Paul. C'est la combinaison magique en ce qui me concerne, pour tout guitariste de hard rock."

La prochaine approbation de guitare que Frehley acceptera eut lieu en 1997, lorsque la "Gibson Ace Frehley Les Paul Custom" fut annoncée, avec une réplique de son album solo de 1978 sur la poupée, des éclairs pour les incrustations et sa signature sur la douzième frette.

Frehley a continué à travailler avec Gibson au fil des années, y compris un autre modèle signature, le « Custom Shop Ace Frehley Signature Budokan Les Paul Custom » en 2011.

Le huitième album solo studio de Frehley, « 10,000 Volts », sortira le 23 février 2024.
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 Icon_minitimeMer 7 Fév - 21:55

07.02.2024
https://www.guitarworld.com/news/ace-frehley-eddie-van-halen-tapping-inspiration

“Eddie was down in the pit watching every move I made”: Ace Frehley says his early displays of tapping prowess “probably” inspired Eddie Van Halen to develop his trademark two-hand technique

By Matt Owen published about 8 hours ago

“But he perfected it. There’s no way I could play some of the solos that he pulled off,” said the former Kiss guitarist
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 20240230
Ace Frehley and Eddie Van Halen tapping on their guitars
(Image credit: Fin Costello/Redferns / Paul Natkin/WireImage via Getty Images)

Two-hand tapping is a technique that is wholly synonymous with the name Eddie Van Halen, but as the late electric guitar great himself acknowledged on numerous occasions, it wasn’t something he invented from the ground up.

Rather, Van Halen’s own interpretation of tapping derived from various sources of inspiration, which were refined and channeled into the trademark technical weapon that he used on some of his greatest feats of fretboard majesty.

While some of these inspirations are well-accounted for – Jimmy Page and Brian May immediately spring to mind – others are seldom included in the conversation.

That pool of players apparently includes Ace Frehley, who recently theorized that his own displays of tapping prowess “probably” helped EVH on his way to making the technique as it is known today.

The former Kiss guitarist said as much in a recent appearance on Chris Shiflett’s Shred With Shifty podcast, during which the Foo Fighter asked his guest about the true origins of the two-hand tapping technique

“Before Van Halen became famous, Gene discovered them,” Frehley recalled (as spotted by Ultimate Guitar). “But all I can tell you is, when I was doing my guitar solo at Madison Square Garden before they became famous, Eddie was down in the pit watching every fucking move I made.”

But, as Frehley was quick to note, tapping as he used it was different to how Eddie Van Halen himself ended up utilizing the skill, not least because of the physical technicalities of the technique.

“I did it with the pick, I didn’t do it with my finger,” he went on. “Eddie probably got some ideas from me, just like I got ideas from other guitar players. But he perfected it. There’s no way I could play some of the solos that he pulled off.”

As for who inspired Frehley to tap in the first place? “As far as I can remember, I think I just came up with it,” the guitarist said.

As mentioned above, some of Van Halen’s tapping influences are well-documented. Last summer, Brian May said the solo he contributed to Queen’s 1977 cut It’s Late – which arrived six months prior to Eruption – proved to be pivotal to Van Halen.

Another key force behind Van Halen’s tapping, as the late guitarist once detailed in depth, was the playing of Led Zeppelin’s Jimmy Page. In a video from 2015, Van Halen explained how witnessing Page play proved to be an equally informative experience.

“I think I got the idea of tapping watching Jimmy Page do his Heartbreaker solo back in 1971,” Van Halen explained.

“He was doing a pull-off to an open string, and I thought, ‘Wait a minute, open string … pull off. I can do that, but what if I use my finger as the nut and move it around?’ I just kind of took it and ran with it.”

From these sources of inspiration, Van Halen developed his own two-hand tapping style, which features a notable technical quirk – a quirk he passed on to his son, Wolfgang Van Halen.
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 Icon_minitimeMer 7 Fév - 22:00

07.02.2024

"Eddie était dans la fosse, observant chaque mouvement que je faisais" : Ace Frehley dit que ses premières démonstrations de prouesses en tapotement ont "probablement" inspiré Eddie Van Halen à développer sa technique à deux mains.

"Mais il l'a perfectionné. Je ne peux pas jouer certains des solos qu’il a réussis », a déclaré l’ancien guitariste de Kiss.

Le tapotement à deux mains est une technique qui est entièrement synonyme du nom d'Eddie Van Halen, mais comme le regretté grand guitariste électrique l'a lui-même reconnu à plusieurs reprises, ce n'est pas quelque chose qu'il a inventé de toutes pièces.

Au contraire, la propre interprétation de Van Halen du tapping dérive de diverses sources d'inspiration, qui ont été affinées et canalisées dans l'arme technique de marque qu'il a utilisée sur certains de ses plus grands exploits de majesté du manche.

Si certaines de ces inspirations sont bien expliquées – Jimmy Page et Brian May viennent immédiatement à l’esprit – d’autres sont rarement incluses dans la conversation.

Ce groupe de joueurs comprend apparemment Ace Frehley, qui a récemment émis l’hypothèse que ses propres démonstrations de prouesses en matière de tapotement ont « probablement » aidé EVH à développer la technique telle qu’elle est connue aujourd’hui.

L’ancien guitariste de Kiss l’a dit lors d’une récente apparition sur le podcast Shred With Shifty de Chris Shiflett, au cours duquel Foo Fighter a interrogé son invité sur les véritables origines de la technique de tapotement à deux mains.

"Avant que Van Halen ne devienne célèbre, Gene les a découverts", se souvient Frehley (tel que repéré par Ultimate Guitar). "Mais tout ce que je peux vous dire, c'est que lorsque je jouais mon solo de guitare au Madison Square Garden avant qu'ils ne deviennent célèbres, Eddie était dans la fosse et observait chacun de mes putains de mouvements."

Mais, comme Frehley n'a pas tardé à le noter, tapoter lorsqu'il l'utilisait était différent de la façon dont Eddie Van Halen lui-même finissait par utiliser cette compétence, notamment en raison des détails techniques physiques de la technique.

"Je l'ai fait avec le médiator, je ne l'ai pas fait avec mon doigt", a-t-il poursuivi. « Eddie a probablement eu quelques idées de moi, tout comme j'ai eu des idées d'autres guitaristes. Mais il l'a perfectionné. Je ne peux pas jouer certains des solos qu’il a réussis.

Quant à savoir qui a inspiré Frehley à exploiter en premier lieu ? "Pour autant que je me souvienne, je pense que je viens de l'inventer", a déclaré le guitariste.

Comme mentionné ci-dessus, certaines des influences de Van Halen en matière de tapping sont bien documentées. L’été dernier, Brian May a déclaré que le solo qu’il avait contribué au morceau It’s Late de Queen en 1977 – arrivé six mois avant Eruption – s’était avéré essentiel pour Van Halen.

Une autre force clé derrière le tapping de Van Halen, comme le regretté guitariste l’a détaillé une fois en profondeur, était le jeu de Jimmy Page de Led Zeppelin. Dans une vidéo de 2015, Van Halen a expliqué comment assister au jeu de Page s'est avéré être une expérience tout aussi instructive.

"Je pense que j'ai eu l'idée de regarder Jimmy Page faire son solo Heartbreaker en 1971", a expliqué Van Halen.

« Il faisait un retrait sur une corde ouverte, et je me suis dit : « Attendez une minute, corde ouverte… retirez-vous. Je peux le faire, mais que se passe-t-il si j’utilise mon doigt comme écrou et que je le déplace ?’ Je l’ai en quelque sorte pris et j’ai couru avec.

À partir de ces sources d’inspiration, Van Halen a développé son propre style de frappe à deux mains, qui présente une particularité technique notable – une bizarrerie qu’il a transmise à son fils, Wolfgang Van Halen.
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 Icon_minitimeDim 11 Fév - 11:15

11.02.2024
https://www.ultimate-guitar.com/news/general_music_news/ace_frehley_calls_himself_a_sloppy_player_admits_he_shouldve_spent_more_time_practicing_there_are_times_i_dont_know_what_the_hell_im_playing.html

Ace Frehley Calls Himself a 'Sloppy' Player, Admits He Should've Spent More Time Practicing: 'There Are Times I Don't Know What the Hell I'm Playing'

"In retrospect, I should have practiced more. There are times I don't know what the hell I'm playing, but it just comes out alright anyway!"

The_Phoenician [UG Writer] / a day ago

Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 20240232

3,399 views · 6 comments
Share
Ace Frehley said that he thinks of himself as a "sloppy" player, and admitted that he should've spent more time practicing.

"Sloppiness" is a perceived flaw that perpetually gets called out among guitarists, especially after the extreme precision and technicality of '80s guitarists made sonic pedantry a prized quality in some guitar-playing circles. On the other hand, accusations of "sloppy" playing tend to fall flat, given that they're often leveled against old-school guitarists whose raw power and influence left a large mark on rock music, with Jimmy Page being a prime example.

Speaking to Total Guitar in a new interview, the classic KISS six-string wielder Ace Frehley openly puts himself in that category, and appears to be completely unperturbed by his perceived "sloppiness". He said:

"I'm a sloppy fucking guitar player! I'll be the first to admit that. I make mistakes, and shit happens – especially live. I play the songs how they're meant to be played. I deliver the classic Kiss songs and my solo songs how you remember them."

On the other hand, Frehley thinks that an absence of such "sloppiness" didn't help his successor Tommy Thayer an effort to uphold The Spaceman's legacy:

"A guy like Tommy Thayer – who I like and is a great player – will play perfectly with no mistakes. But is that what you want? Tommy will never be me, and no one can play like me. I take pride in that. That's rock 'n' roll."

Speaking about his tone, Frehley says it's the same on his latest solo effort "10,000 Volts" as it's always been, noting that it never relied on any secret ingredients:

"It's been the same since I was a teenager. I listened to all my favorite guitar players, who tended to be British Invasion guys like Eric Clapton, Jimmy Page, Jeff Beck… the list goes on. But as far as my tone, and the way I write my solos, I don't fucking know! People tell me I'm so unique, but it’s just a matter of me clearing my fucking head and letting it rip!"

"In retrospect, I should have practiced more"
Similarly, Ace notes that there's no specific method he follows in his creative process and playing style:

"If there was, I don’t think I'd remember it! When you hear my solos, you know it's me, and you’ll hear little bits and pieces of those guys I mentioned, but I could never teach someone to play like me. I don't think I'd want to! I'm a blues-based guitarist, like Jimmy Page, and that’s how I look at my solos."

And while Ace Frehley might have freewheeled his way into rock 'n' roll royalty, he does admit that paying more attention to practice could've been beneficial in the long run. Asked about one nugget of wisdom he'd share with the world, Ace said:

"In retrospect, I should have practiced more. There are times I don't know what the fuck I'm playing, but it just comes out alright anyway! I do my best work when I'm not thinking, when I just empty my head. I'll be fine if I know the key and have a few takes. What can I say? I know how to make a good song. There's no explaining it beyond that."
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 Icon_minitimeDim 11 Fév - 11:19

11.02.2024

Ace Frehley se qualifie de joueur « bâclé » et admet qu'il aurait dû passer plus de temps à s'entraîner : « Il y a des moments où je ne sais pas à quoi je joue »

« Rétrospectivement, j'aurais dû m'entraîner davantage. Il y a des moments où je ne sais pas à quoi je joue, mais ça s'en sort quand même !

Ace Frehley a déclaré qu'il se considérait comme un joueur "négligé" et a admis qu'il aurait dû passer plus de temps à s'entraîner.

La « négligence » est un défaut perçu qui est perpétuellement dénoncé parmi les guitaristes, surtout après que l'extrême précision et la technicité des guitaristes des années 80 ont fait du pédantisme sonore une qualité prisée dans certains cercles de guitaristes. D’un autre côté, les accusations de jeu « bâclé » ont tendance à tomber à plat, étant donné qu’elles sont souvent adressées à des guitaristes de la vieille école dont la puissance brute et l’influence ont laissé une grande marque sur la musique rock, Jimmy Page en étant un excellent exemple.

S'adressant à Total Guitar dans une nouvelle interview, le classique porteur de six cordes KISS, Ace Frehley, se place ouvertement dans cette catégorie et ne semble pas du tout perturbé par sa "négligence" perçue. Il a dit:

"Je suis un putain de guitariste bâclé ! Je serai le premier à l'admettre. Je fais des erreurs, et des merdes arrivent – ​​surtout en live. Je joue les chansons comme elles sont censées être jouées. Je livre les chansons classiques de Kiss. et mes chansons solo, comment vous vous en souvenez. "

D'un autre côté, Frehley pense que l'absence d'une telle « négligence » n'a pas aidé son successeur Tommy Thayer dans ses efforts pour maintenir l'héritage de The Spaceman :

"Un gars comme Tommy Thayer – que j'aime et qui est un grand joueur – jouera parfaitement, sans commettre d'erreurs. Mais est-ce ce que vous voulez ? Tommy ne sera jamais moi et personne ne peut jouer comme moi. J'en suis fier. C'est du rock'n'roll."

Parlant de son ton, Frehley dit que c'est le même sur son dernier effort solo "10,000 Volts" qu'il l'a toujours été, notant qu'il ne s'est jamais appuyé sur aucun ingrédient secret :

"C'est pareil depuis que je suis adolescent. J'écoutais tous mes guitaristes préférés, qui étaient généralement des gars de British Invasion comme Eric Clapton, Jimmy Page, Jeff Beck… la liste est longue. Mais en ce qui concerne mon ton, et la façon dont j'écris mes solos, je ne sais pas putain ! Les gens me disent que je suis tellement unique, mais il s'agit juste de me vider la tête et de la laisser se déchirer !"

"Rétrospectivement, j'aurais dû m'entraîner davantage"
De même, Ace note qu'il n'y a pas de méthode spécifique qu'il suit dans son processus créatif et son style de jeu :

"S'il y en avait, je ne pense pas que je m'en souviendrais ! Quand vous entendez mes solos, vous savez que c'est moi, et vous entendrez des petits morceaux de ces gars dont j'ai parlé, mais je ne pourrais jamais apprendre à quelqu'un à jouer. comme moi. Je ne pense pas que je le voudrais ! Je suis un guitariste de blues, comme Jimmy Page, et c'est comme ça que je vois mes solos.

Et même si Ace Frehley aurait pu se frayer un chemin vers la royauté du rock'n'roll, il admet que prêter plus d'attention à la pratique aurait pu être bénéfique à long terme. Interrogé sur une pépite de sagesse qu'il partagerait avec le monde, Ace a répondu :

"Rétrospectivement, j'aurais dû m'entraîner davantage. Il y a des moments où je ne sais pas à quoi je joue, mais ça s'en sort quand même ! Je fais de mon mieux quand je ne réfléchis pas, quand je me vide. "
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 Icon_minitimeDim 11 Fév - 11:26

11.02.2024 10:21:09
https://www.guitarworld.com/features/ace-frehley-10000-volts

“The best guitar solo is a song within a song. I’ve been doing that my whole career”: Ace Frehley on the mystery of his guitar style, influences, and how his genius IQ works best when he's half-awake

By Andrew Daly( Total Guitar ) published 1 day ago

Returning with 10,000 Volts of rock 'n' roll, the legendary former Kiss guitarist explains why his style needs no evolution – just a Les Paul, a Marshall on 10, and he's good to go
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 20240233
(Image credit: Gary Miller/Getty Images)

As the lead guitarist in the original line-up of Kiss, Ace Frehley is a hugely influential figure in American rock ’n’ roll – an inspiration to countless guitar players that emerged in the ’80s and ’90s, including Dimebag Darrell, Tom Morello, Kim Thayil of Soundgarden, and Stone Gossard and Mike McCready of Pearl Jam.

Frehley’s guitar wizardry is most powerfully illustrated in the songs he wrote and recorded with Kiss in the ’70s – Cold Gin, Shock Me, and Rocket Ride among them. In 1978, when solo albums from the four members of Kiss were released on the same day, it was Ace’s record that rocked the hardest – and sold the most.

And, between his two tenures with Kiss – the first from 1973 to 1982, the second from 1996 to 2002 – Frehley’s made some fine albums with his band Frehley’s Comet, and recently as a solo artist.

His new album, 10,000 Volts, treads no new ground. But then again, an album by Ace Frehley – a dyed-in-the-wool ’70s rocker – isn’t meant for anyone expecting anything beyond his brand of guitar authenticity. The music on 10,000 Volts is raucous; a throwback to his glory days with Kiss, when his pyrotechnic on-stage solo showcase featured a rocket-firing guitar.

“Everyone who’s heard the whole album seems to love it,” Frehley tells TG. “It’s good to hear that people like what I’m doing. I’m getting positive feedback from almost everybody, so we’ll see what happens.”

As a player, his tone is unique, his technique unorthodox. As he says with a laugh: “I could never teach someone to play like me!” But there is still much we can learn from the man who has influenced so many famous players…

There’s a great energy to this new album – you’ve still got it, Ace!

“Well, thank you. I can’t believe it; 10,000 Volts was only out for two days, and it had 250,000 views on YouTube. I’m thrilled.”

Your fans online are raving about Back Into My Arms Again, a song that dates to the ’80s.

“I was surprised because I didn’t think anyone would remember it, but they did! I wrote that back in ’84 or somewhere close to that. I always thought it was a good song, but for some reason I never decided to put it on any of my records. I might have used it for Kiss back in the ’90s if they had let me, but that’s another story. It was just the right time… 40 years later!”

Your songwriting process, like your guitar playing, seems off-the-cuff and in the moment.

“You know, it’s funny because I have an IQ of 163, which is genius-level. But there’s a part of my day when I first wake up, and I’m still half asleep but also half awake, and that’s when my most creative ideas pop up. It’s like when I’m lucid, I get these ideas. When that happens, I need to pounce on them. But my process has always been to write things that are memorable.”

Your tone is unmistakable. Where does that come from?

“It’s been the same since I was a teenager. I listened to all my favorite guitar players, who tended to be British Invasion guys like Eric Clapton, Jimmy Page, Jeff Beck… the list goes on. But as far as my tone, and the way I write my solos, I don’t fucking know! People tell me I’m so unique, but it’s just a matter of me clearing my fucking head and letting it rip!”

So, there’s no tried-and-true method to your madness?

“If there was, I don’t think I’d remember it! When you hear my solos, you know it’s me, and you’ll hear little bits and pieces of those guys I mentioned, but I could never teach someone to play like me. I don’t think I’d want to! I’m a blues-based guitarist, like Jimmy Page, and that’s how I look at my solos.

“I want them to be memorable. So, that was the approach – if there was one – on 10,000 Volts. I want you to be able to sing along and have them get stuck in your head! The best guitar solo is a song within a song. I’ve been doing that my whole career. I couldn’t stop or change even if I wanted to.”

And with that, there is an element of devil-may-care sloppiness. That’s not for everyone, but it works for you.

“I’m a sloppy fucking guitar player! I’ll be the first to admit that. I make mistakes, and shit happens – especially live. I play the songs how they’re meant to be played. I deliver the classic Kiss songs and my solo songs how you remember them.”

How do you feel about Tommy Thayer, the guitarist who replaced you in Kiss?

“A guy like Tommy Thayer – who I like and is a great player – will play perfectly with no mistakes. But is that what you want? Tommy will never be me, and no one can play like me. I take pride in that. That’s rock ’n’ roll.”

Is your prescription for that sort of rock ’n’ roll still a heaping dose of Gibson Les Pauls paired with Marshall amps?

“My sound is as simple as that. I’ve got a ton of guitars, like Stratocasters, Telecasters, and all sorts of weird shit. I’ve got some great acoustic ones, too. I used a Strat on the new record for rhythm tracks and layering, but when it comes down to it, I’m most comfortable with a Les Paul. My sound is simple: a Gibson Les Paul dimed to ten, plugged into a vintage Marshall tube amp, also cranked to fucking ten. But even if you do that, don’t expect to sound like me!”

What does it mean to make a record of this caliber at this stage in your career?

“It’s funny – if you play one of my songs to a random stranger who isn’t a Kiss fan and ask them, ‘What do you think?’, I bet you they’ll say, ‘Who is that guy? That’s some cool shit!’ But look, I’m 72 years old and still sound like I did in the ’70s. I get a kick out of the fact that I can do this like I did then.

“Some will say the fact that my playing hasn’t evolved is a problem, but I’d say that’s bullshit. Ace Frehley fans seem to get it. I can go out there without bombs, makeup and costumes. I’m in jeans and a t-shirt, playing like I did when I was 25. What do you think would happen if Kiss tried that? They’d get booed off the stage!”

So many great guitarists have cited you as an influence – Tom Morello, Dimebag, and pretty much everyone from the grunge era. What does this mean to you?

“I can’t believe how many players I’ve influenced. People come up to me saying, ‘If it wasn’t for you…’ That makes me feel great.”

And is there one lesson you could pass on to TG readers?

“In retrospect, I should have practiced more. There are times I don’t know what the fuck I’m playing, but it just comes out alright anyway! I do my best work when I’m not thinking, when I just empty my head. I’ll be fine if I know the key and have a few takes. What can I say? I know how to make a good song. There’s no explaining it beyond that.”

10,000 Volts is out now via Mnrk Heavy.
Contenu sponsoriséAce Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 Vide
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 16 Icon_minitime

Ace Frehley news à partir de fin 10/2021
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 16 sur 24Aller à la page : Précédent  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 20 ... 24  Suivant