PasteurLove gunMessages : 1849 Date d'inscription : 18/03/2018
Sujet: Re: Alive! Ven 5 Fév - 9:03
Génial ces tutos !
phiphiMonsterMessages : 13033 Date d'inscription : 07/09/2014 Age : 57 Localisation : Le Grand Est
Sujet: Re: Alive! Sam 13 Fév - 21:47
13.02.2021 21:46:26
Episode 5 - Firehouse - KISS Alive Series
60 vues•Première diffusée il y a 22 heures
First of all, what do you think of the new intro? Here's episode 5 of the KISS Alive Series, where I cover every track from the greatest live record ever! This is Firehouse! Next up is Episode 6, Nothin' To Lose!
phiphiMonsterMessages : 13033 Date d'inscription : 07/09/2014 Age : 57 Localisation : Le Grand Est
Sujet: Re: Alive! Sam 13 Fév - 21:49
13.02.2021 21:48:39
Episode 3 - Got To Choose - KISS Alive Series
95 vues•Sortie le 10 févr. 2021
Here is episode 3, which happens to be my first ever cover of Got To Choose on this channel! This is a real KISS Klassic, track number 3 on the greatest Live record of all time! Episode 4 - Hotter Than Hell, coming soon!
phiphiMonsterMessages : 13033 Date d'inscription : 07/09/2014 Age : 57 Localisation : Le Grand Est
Sujet: Re: Alive! Sam 13 Fév - 21:51
13.02.2021 21:50:44
Episode 4 - Hotter Than Hell - KISS Alive Series
66 vues•Sortie le 11 févr. 2021
Episode 4 is here and it is Hotter Than Hell! This is track number 4 from Alive and it is an absolute banger! Next up is Firehouse, Episode 5!
phiphiMonsterMessages : 13033 Date d'inscription : 07/09/2014 Age : 57 Localisation : Le Grand Est
Sujet: Re: Alive! Sam 20 Fév - 8:03
20.02.2021 08:02:56
Episode 6 - Nothin' To Lose - KISS Alive Series
86 vues•Sortie le 14 févr. 2021
phiphiMonsterMessages : 13033 Date d'inscription : 07/09/2014 Age : 57 Localisation : Le Grand Est
Sujet: Re: Alive! Sam 20 Fév - 8:05
20.02.2021 08:05:07
Episode 7 - C'mon And Love Me - KISS Alive Series
84 vues•Sortie le 15 févr. 2021
phiphiMonsterMessages : 13033 Date d'inscription : 07/09/2014 Age : 57 Localisation : Le Grand Est
Sujet: Re: Alive! Sam 20 Fév - 8:07
20.02.2021 08:06:38
Episode 8 - Parasite - KISS Alive Series
82 vues•Sortie le 16 févr. 2021
phiphiMonsterMessages : 13033 Date d'inscription : 07/09/2014 Age : 57 Localisation : Le Grand Est
Sujet: Re: Alive! Sam 20 Fév - 8:09
20.02.2021 08:07:39
Episode 9 - She + Ace's Solo - KISS Alive Series
87 vues•Sortie le 17 févr. 2021
phiphiMonsterMessages : 13033 Date d'inscription : 07/09/2014 Age : 57 Localisation : Le Grand Est
Sujet: Re: Alive! Sam 20 Fév - 8:10
20.02.2021 08:09:48
Episode 10 - Watchin' You - KISS Alive Series
78 vues•Sortie le 18 févr. 2021
phiphiMonsterMessages : 13033 Date d'inscription : 07/09/2014 Age : 57 Localisation : Le Grand Est
Sujet: Re: Alive! Sam 20 Fév - 8:24
20.02.2021 08:11:25
Episode 11 - 100,000 Years - KISS Alive Series
53 vues•Première diffusée il y a 8 heures
Here's episode 11! This is another one of my favourites, its so fun to play! Its 100,000 Years! I didn't include the bit after the solo because I didn't have as much time for filming as I thought I would, but I think I did a decent enough job with the main part of the song. Next up is Episode 12, Black Diamond!
Fun fact for you concerning the drum solo, Peter Criss was the only member of the band who didn't redub any of his parts on the Alive album in the Studio - he was perfect for the live performances! That obviously changed later on down the line, but in my opinion, this was his prime!
Je ne connaissais pas cette information mais elle ne me surprend pas ; J'ai toujours aimé le jeu de batterie de Peter et le son qu'il sort de ses fûts... J'aimais beaucoup Eric Carr, son jeu puissant, sa frappe très lourde et le son plus métallique de sa batterie. Eric Singer est lui aussi un excellent batteur plus heavy et avec un son plus métallique. Mais aucun de ses deux successeurs n'arrivent à faire sonner les premiers titres de Kiss et notamment ceux d'Alive, comme Peter !
phiphiMonsterMessages : 13033 Date d'inscription : 07/09/2014 Age : 57 Localisation : Le Grand Est
Sujet: Re: Alive! Dim 21 Fév - 15:05
21.02.2021 15:04:18
Episode 12 - Black Diamond - KISS Alive Series
98 vues•Première diffusée il y a 20 heures
Episode 12 brings one of my favourite KISS songs of all time, Black Diamond! I especially love the solos in this song, they're awesome! Only 4 more episodes of the series to go, next up will be a song that I have never covered before - Rock Bottom, Episode 13!
phiphiMonsterMessages : 13033 Date d'inscription : 07/09/2014 Age : 57 Localisation : Le Grand Est
Sujet: Re: Alive! Dim 20 Juin - 14:04
20.06.2021 14:03:54
Paul Stanley talking about “Alive” (KISS)
19 vues•19 juin 2021
phiphiMonsterMessages : 13033 Date d'inscription : 07/09/2014 Age : 57 Localisation : Le Grand Est
Sujet: Re: Alive! Mer 15 Sep - 11:30
15.09.2021 09:28:45
Episode 13 - Rock Bottom - KISS Alive Series
97 vues . Sortie le 13 sept. 2021
phiphiMonsterMessages : 13033 Date d'inscription : 07/09/2014 Age : 57 Localisation : Le Grand Est
Sujet: Re: Alive! Mer 15 Sep - 11:32
15.09.2021 09:30:43
Episode 14 - Cold Gin - KISS Alive Series
71 vues . Première diffusée il y a 13 heures
phiphiMonsterMessages : 13033 Date d'inscription : 07/09/2014 Age : 57 Localisation : Le Grand Est
Sujet: Re: Alive! Ven 17 Sep - 11:33
17.09.2021 09:30:24
Episode 15 - Rock And Roll All Nite - KISS Alive Series
72 vues . Première diffusée il y a 16 heures
phiphiMonsterMessages : 13033 Date d'inscription : 07/09/2014 Age : 57 Localisation : Le Grand Est
Sujet: Re: Alive! Jeu 23 Sep - 9:23
23.09.2021 07:22:30
S2 E3 - Deuce - KISS Alive Series
61 vues . Première diffusée il y a 9 heures
Marco.SHotter than hellMessages : 133 Date d'inscription : 09/08/2020 Age : 58 Localisation : Massilia
Sujet: Re: Alive! Jeu 23 Sep - 18:16
Mon exemplaire signé par Gene, Paul et... Eric à Barcelone en 2010.
SonicboomMonsterMessages : 11448 Date d'inscription : 30/09/2012 Age : 60 Localisation : 94
Sujet: Re: Alive! Jeu 23 Sep - 22:20
PhilModérateurMessages : 7408 Date d'inscription : 21/04/2010 Age : 62
Sujet: Re: Alive! Jeu 25 Aoû - 11:38
Et dire que ce sont 3 frangins, grands fans des Stones (qui les ont vus aux Abattoirs en 1976) qui m'ont fait découvrir Kiss en 1975 entre deux albums des Stones avec ce double live qu'ils ont usé jusqu'au dernier sillon à tel point que l'un des trois (aujourd'hui deux, puisque l'un d'entre eux s'en allé vers d'autres horizons), l'a racheté pour son plaisir personnel. Le réécouter aujourd'hui me fait forcément penser à cette période bénie de la pré-adolescence même si je suis conscient du fait qu'avec ses mélodies simples et peut-être pas aussi travaillées que d'autres groupes, Kiss a été raillé de toutes parts. Je n'en ai jamais tenu compte, n'ai jamais lu les critiques incendiaires car je me fie à ce que j'aime et ce live (qui s'est vendu aux alentours des 500000 exemplaires aux US) et que mes parents m'ont offert dans la foulée pour mon anniv', je l'ai toujours aimé via des morceaux comme Deuce, Parasite, She, C'mon And Love Me, 100,000 Years et bien évidemment Rock And Roll All Nite. Denis, toi qui es parti vers d'autres cieux, je te dédie cette écoute.
phiphiMonsterMessages : 13033 Date d'inscription : 07/09/2014 Age : 57 Localisation : Le Grand Est
47 Years Ago: KISS Release the Game-Changing Concert Album ‘Alive!’
Jon WiederhornUpdated: September 10, 2022
One of the greatest concert recordings ever released, KISS Alive!, which came out Sept. 10, 1975, captured the pyrotechnic excitement and over-the-top energy of the “hottest band in the world” and brought KISS to a new level of popularity as superheroes for a new generation. Unlike many aggressive bands, KISS didn’t specifically appeal to the disenfranchised or misanthropic, they struck a chord with the mainstream with songs like “Detroit Rock City,” “Strutter” and “Rock and Roll All Nite,” and Alive! was the vehicle that brought them to the show.
Before Alive!, KISS had some great songs. In fact, all of the blood and fire of Alive! came from songs on the band’s first three albums, KISS, Hotter Than Hell and Dressed to Kill. But when listened to out of the context of the three-dimensional live KISS experience, those albums failed to capture the larger-than-life spirit the band conveyed in concert.
“Whether planned or not, theatrics are always a part of rock 'n' roll at its best,” Paul Stanley told me. “In Zeppelin, did Robert Plant have to wear the girl’s blouses? Well, probably not, but it upped the ante. Did Elvis have to shimmy across the stage? I don’t think so. Did James Brown have to fall to his knees and have a cape thrown over his shoulders and then walk offstage and then throw off the cape? Of course not. Did Solomon Burke need a throne? No. Did Hendrix have to set his guitar on fire? Did he have to wear those clothes? No. It wasn’t to cover anything up, it was to enhance it. And that’s where the critics, for reasons known only to them and their therapists, didn’t want to get with KISS. The theatrics weren’t there to cover anything, they were to enhance the band.” Stanley says KISS have always been a live band and that when they first started out many people would become fans from seeing them live before even hearing their albums. Then, when they bought any of the first three studio albums, they didn’t get the same thrill they experienced when they saw the group’s show.
“That’s why everything we put out prior to KISS Alive! pretty much died,” Stanley said. “It didn’t get the acceptance or attention that we had hoped for. But then again, it didn’t sound like we sounded live and it didn’t carry the commitment and that do or die attitude or that celebratory attitude that the live version did.”
Interestingly, KISS Alive! wasn’t an exact replica of the band’s stage performance, and it wasn’t meant to be. The band and its manager Bill Aucoin realized that the best way to capture an audience that enjoyed KISS in concert was to recreate the experience of being in the crowd, hearing kids screaming at the top of their lungs, sometimes mid-song, and feeling the deafening explosions that resounded throughout the venue. Doing that meant carefully editing the recording. Essentially, KISS Alive! was recorded at shows in Detroit, Cleveland, Wildwood, New Jersey, Davenport, Iowa, as well as in the studio.
“After recording these shows for the album, we went in and fixed it, polished it and doctored it to make it into an accurate representation of what everybody experienced at the show,” Stanley said. “Back then, live recordings, for the most part, didn’t sound like live recordings at all. You’d never know most of them were live until the end of the song came and you heard some applause. You didn’t get that sense of being immersed in chaos, in bombast. And the way to accomplish that was not only to record the show, but to create that experience. You couldn’t record an explosion onstage and get the magnitude or size of it because the microphone caved. It can’t take that kind of impact. So what did we do? We added canons. We added bombs. We pumped up the audience by having separate loops of different audiences at different fevered pitches so we could control the sense that you were in the middle of it as opposed to watching it as you watch television.”
Former drummer Peter Criss said the only live performance on the album was his drumming, and producer Eddie Kramer said he overdubbed certain parts to correct the band’s mistakes, including a bass line in “C’mon and Love Me.” Stanley insists most of the changes were cosmetic and that they were made to enhance the listening experience.
“We didn’t do it fool anybody,” he said. “I have no problem and never did have any problem saying, ‘Yeah, we made that what it is,’ and to this day it’s probably the best and most accurate representation of a live concert. Who wants to listen to mistakes every time you listen to a live album? When you go to a concert, you listen with your ears but you also listen with your eyes. And your eyes sometimes enhance or distract from what your ears actually are hearing. So what did we want to do? We wanted people to have something where they said, ‘Yes, this is what I experienced at the show,’ and that’s what they got.”
The original studio version of “Rock and Roll All Nite” was released as a single from Dressed to Kill on April 2, 1975, and failed to impact. Just over six months later the version of “Rock and Roll All Nite” from Alive! came out and shot up to No. 12 on the Billboard singles chart.
“That song was written specifically to fill a need,” Stanley says. “Neil Bogart had spoken to us about a rock anthem. Rock anthems didn’t exist at the time. But Neil told us we needed a song that would be a rallying cry. We needed a song that people could identify with us. He pointed to ‘Dance to the Music’ and ‘I Wanna Take You Higher’ by Sly and the Family Stone. So I went back to the hotel, picked up my guitar and quickly sang, ‘I wanna rock and roll all night and party every day.’ And between the chords and the way the chorus turns around and starts up again, I thought I had that rallying cry. That was the germ and the nucleus of that song.” The chorus of “Rock and Roll All Nite” addresses partying “every day,” which is odd considering Gene Simmons and Paul Stanley are both teetotalers who don’t drink and have never taken illicit drugs. Or maybe it’s not so odd.
“’Party’ didn’t mean drinking and taking drugs,” Stanley insisted. “The word has taken on a different definition, an expanded definition as time went on. But partying back then just meant getting crazy, having a great time. If somebody’s idea of partying was putting a needle in their arm or somebody else’s idea of partying was jumping off a building, that wasn’t my intent and that wasn’t my definition. Partying to me was getting together with people and banging as many women as I could. If somebody else thought of it as something else, I get it, but I didn’t write it as that. And either I was very naïve or somebody else need an alibi for what they’ve done.”
Three months after it was released, KISS Alive! went gold. As groundbreaking as it was, the album has yet to go platinum (according to RIAA data) even though it has been universally praised by everyone from Anthrax’s Scott Ian to Soundgarden's Kim Thayil. By comparison, KISS Alive II, which came out in 1977, went double platinum.
Loudwire contributor Jon Wiederhorn is the author of Raising Hell: Backstage Tales From the Lives of Metal Legends, co-author of Louder Than Hell: The Definitive Oral History of Metal, as well as the co-author of Scott Ian’s autobiography, I’m the Man: The Story of That Guy From Anthrax, and Al Jourgensen’s autobiography, Ministry: The Lost Gospels According to Al Jourgensen and the Agnostic Front book My Riot! Grit, Guts and Glory.
phiphiMonsterMessages : 13033 Date d'inscription : 07/09/2014 Age : 57 Localisation : Le Grand Est
Kiss – ‘Alive!’ (1975) – Album Review (The Kiss Review Series)
PUBLISHED ON July 1, 2020 With ‘Dressed to Kill’ out and sales only slightly better than ‘Hotter Than Hell’, the only thing the band really had going for them was their live shows. Their record label was nearly bankrupt and Kiss was about to lose their record deal and it was about to all coming to a crashing halt. The band had yet to receive any royalties after their pittance of an advance and their manager, Bill Aucoin, along with the band were ready to sue and get out of the contract.
In a last ditch effort to save the label and the band, Neil thought a Live album was the way to go. The Live shows is where people finally understood what Kiss was all about. With Gene Simmons spitting blood and breathing fire, with Ace Frehley’s electrifying guitar solos, Paul Stanley’s charm in his dialogue to the crowd and Peter Criss’ drum riser and solo, Kiss was a Live band that needed to be heard LIVE!! Plus, this was cheaper than an album, so they could afford to do this route.
‘Alive!’ was recorded over four stops on the Dressed to Kill Tour. You had May 16 at Cobo Arena in Detroit, Michigan, naturally; June 21 at Cleveland Music Hall in Cleveland, Ohio; July 20 at RKO Orpheum Theater in Davenport, Iowa; and July 23 at Wildwoods Convention Center in Wildwood, New Jersey. With four shows recorded, they could piece together a perfect live album…well…maybe not!
The album wasn’t as “Live” as you would think. There were numerous problems with the recordings. The band didn’t always sing perfectly in to the mic, notes were missed in their high energy performances and nothing seemed to carry-over as well as they thought it would. They brought in legendary producer, Eddie Kramer, to fix the problems and it is immediately evident that they would have to go in the studio and overdub a lot of the album…okay, most of the album including the crowd noise. From what I understand, the only thing that didn’t get touched up was the drums which is a testament to how well Peter was playing back in those days and also to the fact he only had to sit there and play while the others ran around the stage and tried to play at the same time.
I mentioned early that Kiss was unhappy and trying to get out of their contract and five days after the release of the album (which was released on September 10, 1975), Bill Aucoin informed Neil that the band was leaving Casablanca. Neil immediately signed a $2 million check and kept the band. Luckily for Neil, the album sales went through the roof thanks in large part to the release of “Rock & Roll All Nite” as a single and that becoming the band’s signature song. Kiss had done it. They had a hit record and were now a successful band that were about to take over and rule the world.
I could go on and on about album details and could go in to the story of the two guys on the back cover, but I will avoid that as I am already taking up a ton of your time. But I will at least say how lucky those guys were making that sign and being in the right place at the right time as they are now immortalized forever on a Kiss album!! I think it is a great picture for the back cover and one of my favorites.
I think it is time we get to the music. Let’s get started…
The album kicks off with the famous introduction by J R Smalling saying, “You Wanted the Best, And You Got It, The Hottest Band in the Land, KISS”. Sadly, J R passed away a few weeks ago from a long fight with cancer. Then with big explosions Kiss comes at you with “Deuce”. The song is bombastic and full of life. Finally, an album captures the high energy and feel of what is truly Kiss. The guitar solo is riveting and the immense overall sound is like nothing you have ever heard. And they don’t slow down with the next song of “Strutter” as they bring you more of the same.
The opening guitar riff on “Got To Choose” and then Peter’s drum fills get you going with one of my favorite songs on Side One. Always liked this one and the confidence of Paul on vocals just brought this one home with me. Then we go in the two “fire” songs with “Hotter Than Hell” and “Firehouse”. I really love Paul’s short song intros saying just enough to introduce the song in a way only Paul can do. I also love the way the two songs just fit together so perfectly and how tight the band sounds on “Firehouse” (and yes, I remember there were a ton of overdubs but it still sounds cool). The siren at the end with the band jamming and you can hear Gene’s bass thumping with all he’s got. All the songs are just so much more fuller and the solos sound so much better than the original versions and it is no wonder those albums didn’t sell as well to the general public.
Side Two is no different. “Nothin’ to Lose” kicks it off with Gene singing the verses and Peter comes screaming in on the Chorus and his raspy vocals bring such power to the song. The combo makes this such a cool sounding song. Then we get Paul tearing it up on “C’mon And Love Me”. Another song that I love the guitar work and the sound is immense. Paul has never sounded better and you can feel his energy as he turns on the charm to the audience.
Then Ace really starts to shine with his guitar work on “Parasite”. He isn’t singing anything yet, so he has to kill it on his guitar licks to really standout and he does it on every song, but this is one of my faves. “She” comes in so dark and menacing sounding with a very heavy riff. Gene on vocals sounds like a demon looking down on his prey. The highlight of the song is music interlude with Ace laying down some sick licks and Peter backing him up with some equally impressive drum fills. Then it is all Ace with his fingers flying on a solo and then back to Peter for brief fill before a big finish.
“Watchin’ You” kicks off Side three with Gene on vocals and they get in a get out at 3 minutes before going into the epic performance of the 12 minutes “100,000 Years”. Gene kicks off the song off with his bass as the highlight. Paul sings his heart out, but the highlight is the drum solo in the middle with Peter. It’s Peter’s time to shine as he goes in to a long drum solo that shows how well he could play before all the trouble started. It isn’t your typical rock drum solo as he isn’t a typical rock drummer. He has more of a jazz feel to his style, but whatever he is, he does a bang up job here. The solo is interrupted by Paul as he does one of his long, drawn out monologues to the audience. He is a master at the banter.
Then we go in to one of my favorite live songs, which is sung by Peter, is “Black Diamond”. Paul does a little intro before he yells out “Hit It” and the band comes in loud and proud and Peter sings his heart out and another magical performance. The song ends with lots of explosions and leads you to believe it is the end, but they still play two more songs before the encore.
“Rock Bottom” opens Side Four with some cool crowd sound and starts up with Ace playing the guitar instrumental part before the full band joins in and slams it home. This is a standout track from ‘Dressed to Kill’ and I love this version as well. Let’s get to the biggest highlight of this whole album for me, “Cold Gin”. Paul does his banter about drinking and asking the audience if they like alcohol and asks them about different drinks before they rock out the song. This is another song that solidified Ace as my guitar hero back in the 70’s and I was only about 8 when this came out, but he was king for me. His playing was purely sensational.
Then we get to the song that started it all for the band. The start to superstardom was because of “Rock & Roll All Nite”. This is now their signature song and it is easy to see why. It is a pure rock anthem like no other. Now, it has been overplayed and I am truly sick of it and don’t care if I ever hear it again, but let’s be honest…it is a fantastic and amazing song to be played Live!! Speaking of Rock Anthems, they ended the show with another of their many anthems, “Let Me Go, Rock ‘n Roll” which isn’t too shabby of an anthem either. The band ended with a band like they started and ended one of the best live albums ever!! Even if most of it wasn’t all live.
I won’t be doing a track score like a do with Studio albums because this is a live show and is meant to be reviewed as a full show, plus there is nothing I would replace on this album. My overall score for this release is easily a 5.0 out of 5.0 Stars! This is the album that did it for Kiss. The one that turned them to stars. Even after I know what I know about the making of this album, it is still the best Live album ever in my book as the backbone of this album is still a live show. I just don’t think it gets much better than this. What do you think?
phiphiMonsterMessages : 13033 Date d'inscription : 07/09/2014 Age : 57 Localisation : Le Grand Est
Sujet: Re: Alive! Jeu 12 Jan - 8:33
12.01.2023 07:11:32
Kiss - 'Alive!' (1975) - Critique d'album (The Kiss Review Series)
PUBLIÉ LE 1er juillet 2020 Avec « Dressed to Kill » et des ventes à peine meilleures que « Hotter Than Hell », la seule chose que le groupe avait vraiment pour eux était leurs concerts. Leur maison de disques était au bord de la faillite et Kiss était sur le point de perdre leur contrat d'enregistrement et tout était sur le point de s'arrêter brutalement. Le groupe n'avait pas encore reçu de redevances après leur maigre avance et leur manager, Bill Aucoin, ainsi que le groupe étaient prêts à intenter une action en justice et à résilier le contrat.
Dans un ultime effort pour sauver le label et le groupe, Neil a pensé qu'un album Live était la voie à suivre. Les spectacles en direct sont l'endroit où les gens ont finalement compris ce qu'était Kiss. Avec Gene Simmons crachant du sang et crachant du feu, avec les solos de guitare électrisants d'Ace Frehley, le charme de Paul Stanley dans son dialogue avec la foule et le drum riser et le solo de Peter Criss, Kiss était un groupe Live qui devait être entendu LIVE !! De plus, c'était moins cher qu'un album, donc ils pouvaient se permettre de faire cette route.
« Alive ! » a été enregistré en quatre arrêts lors de la tournée Dressed to Kill. Vous avez eu le 16 mai à Cobo Arena à Detroit, Michigan, naturellement ; le 21 juin au Cleveland Music Hall à Cleveland, Ohio ; le 20 juillet au RKO Orpheum Theatre à Davenport, Iowa ; et le 23 juillet au Wildwoods Convention Center à Wildwood, New Jersey. Avec quatre concerts enregistrés, ils pourraient constituer un album live parfait… eh bien… peut-être pas !
L'album n'était pas aussi "Live" qu'on pourrait le penser. Il y avait de nombreux problèmes avec les enregistrements. Le groupe n'a pas toujours chanté parfaitement dans le micro, des notes ont été manquées dans leurs performances à haute énergie et rien ne semblait se reporter aussi bien qu'ils le pensaient. Ils ont fait appel au producteur légendaire, Eddie Kramer, pour résoudre les problèmes et il est immédiatement évident qu'ils devraient aller en studio et superposer une grande partie de l'album… d'accord, la majeure partie de l'album, y compris le bruit de la foule. D'après ce que j'ai compris, la seule chose qui n'a pas été retouchée était la batterie, ce qui témoigne de la qualité de Peter à l'époque et aussi du fait qu'il n'avait qu'à s'asseoir et jouer pendant que les autres couraient partout sur la scène et essayaient de jouer en même temps.
J'ai mentionné au début que Kiss était mécontent et essayait de sortir de leur contrat et cinq jours après la sortie de l'album (qui est sorti le 10 septembre 1975), Bill Aucoin a informé Neil que le groupe quittait Casablanca. Neil a immédiatement signé un chèque de 2 millions de dollars et a gardé le groupe. Heureusement pour Neil, les ventes d'albums ont explosé grâce en grande partie à la sortie de "Rock & Roll All Nite" en single et qui est devenue la chanson signature du groupe. Kiss l'avait fait. Ils avaient un disque à succès et étaient maintenant un groupe à succès qui était sur le point de prendre le contrôle et de régner sur le monde.
Je pourrais continuer encore et encore sur les détails de l'album et entrer dans l'histoire des deux gars sur la couverture arrière, mais je vais éviter cela car je prends déjà une tonne de votre temps. Mais je dirai au moins à quel point ces gars ont eu de la chance de faire ce signe et d'être au bon endroit au bon moment car ils sont maintenant immortalisés à jamais sur un album de Kiss !! Je pense que c'est une superbe photo pour la quatrième de couverture et l'une de mes préférées.
Je pense qu'il est temps que nous passions à la musique. Commençons…
L'album démarre avec la célèbre introduction de JR Smalling disant "You Wanted the Best, And You Got It, The Hottest Band in the Land, KISS". Malheureusement, J R est décédé il y a quelques semaines d'un long combat contre le cancer. Puis avec de grosses explosions Kiss vient vers vous avec « Deuce ». La chanson est explosive et pleine de vie. Enfin, un album capture la haute énergie et la sensation de ce qui est vraiment Kiss. Le solo de guitare est captivant et l'immense son global ne ressemble à rien de ce que vous avez déjà entendu. Et ils ne ralentissent pas avec la prochaine chanson de "Strutter" car ils vous apportent plus de la même chose.
Le riff de guitare d'ouverture sur « Got To Choose », puis la batterie de Peter, vous permettent de démarrer avec l'une de mes chansons préférées sur Side One. J'ai toujours aimé celui-ci et la confiance de Paul au chant vient de le ramener chez moi. Ensuite on rentre dans les deux morceaux « fire » avec « Hotter Than Hell » et « Firehouse ». J'aime vraiment les courtes intros de chansons de Paul qui en disent juste assez pour présenter la chanson d'une manière que seul Paul peut faire. J'aime aussi la façon dont les deux chansons s'emboîtent si parfaitement et à quel point le groupe sonne sur "Firehouse" (et oui, je me souviens qu'il y avait une tonne d'overdubs mais ça sonne toujours cool). La sirène à la fin avec le groupe qui brouille et vous pouvez entendre la basse de Gene battre avec tout ce qu'il a. Toutes les chansons sont tellement plus complètes et les solos sonnent tellement mieux que les versions originales et il n'est pas étonnant que ces albums ne se soient pas aussi bien vendus au grand public.
La deuxième face n'est pas différente. "Nothin' to Lose" démarre avec Gene chantant les couplets et Peter arrive en hurlant sur le refrain et sa voix rauque apporte une telle puissance à la chanson. Le combo en fait une chanson au son si cool. Ensuite, Paul le déchire sur "C'mon And Love Me". Une autre chanson que j'aime le travail de la guitare et le son est immense. Paul n'a jamais sonné aussi bien et vous pouvez sentir son énergie alors qu'il enchante le public.
Puis Ace commence vraiment à briller avec son travail de guitare sur "Parasite". Il ne chante encore rien, donc il doit le tuer sur ses léchages de guitare pour vraiment se démarquer et il le fait sur chaque chanson, mais c'est l'un de mes préférés. "She" arrive dans un son si sombre et menaçant avec un riff très lourd. Gene au chant sonne comme un démon regardant sa proie. Le point culminant de la chanson est un intermède musical avec Ace qui pose des coups de langue malades et Peter qui le soutient avec des remplissages de batterie tout aussi impressionnants. Ensuite, c'est tout Ace avec ses doigts volant sur un solo, puis retour à Peter pour un bref remplissage avant une grande finition.
"Watchin' You" lance la troisième face avec Gene au chant et ils sortent à 3 minutes avant de se lancer dans la performance épique des 12 minutes "100 000 ans". Gene lance la chanson avec sa basse comme point culminant. Paul chante de tout son cœur, mais le point culminant est le solo de batterie au milieu avec Peter. Il est temps pour Peter de briller alors qu'il entre dans un long solo de batterie qui montre à quel point il pouvait bien jouer avant que tous les ennuis ne commencent. Ce n'est pas votre solo de batterie rock typique car il n'est pas un batteur de rock typique. Il a plus une touche de jazz dans son style, mais quoi qu'il soit, il fait un travail formidable ici. Le solo est interrompu par Paul alors qu'il fait l'un de ses longs monologues au public. C'est un maître du badinage.
Ensuite, nous entrons dans l'une de mes chansons live préférées, qui est chantée par Peter, est "Black Diamond". Paul fait une petite intro avant de crier "Hit It" et le groupe arrive fort et fier et Peter chante son cœur et une autre performance magique. La chanson se termine par de nombreuses explosions et vous fait croire que c'est la fin, mais ils jouent encore deux chansons avant le rappel.
"Rock Bottom" ouvre la quatrième face avec un son de foule cool et commence avec Ace jouant la partie instrumentale de la guitare avant que le groupe complet ne se joigne à lui et le claque à la maison. C'est un morceau remarquable de "Dressed to Kill" et j'adore aussi cette version. Venons-en au point culminant de tout cet album pour moi, "Cold Gin". Paul plaisante sur la consommation d'alcool et demande au public s'il aime l'alcool et lui pose des questions sur différentes boissons avant de lancer la chanson. C'est une autre chanson qui a solidifié Ace en tant que guitar hero dans les années 70 et je n'avais que 8 ans quand c'est sorti, mais il était roi pour moi. Son jeu était purement sensationnel.
Ensuite, nous arrivons à la chanson qui a tout déclenché pour le groupe. Le début de la célébrité était dû à "Rock & Roll All Nite". C'est maintenant leur chanson signature et il est facile de comprendre pourquoi. C'est un pur hymne rock pas comme les autres. Maintenant, il a été surjoué et j'en ai vraiment marre et je me fiche de l'entendre à nouveau, mais soyons honnêtes… c'est une chanson fantastique et incroyable à jouer en direct !! En parlant de Rock Anthems, ils ont terminé le spectacle avec un autre de leurs nombreux hymnes, "Let Me Go, Rock 'n Roll" qui n'est pas trop minable d'un hymne non plus. Le groupe s'est terminé avec un groupe comme ils avaient commencé et terminé l'un des meilleurs albums live de tous les temps !! Même si la plupart n'étaient pas tous en direct.
Je ne ferai pas une partition de piste comme avec les albums Studio parce que c'est un spectacle en direct et est destiné à être revu comme un spectacle complet, et il n'y a rien que je remplacerais sur cet album. Ma note globale pour cette version est facilement de 5,0 étoiles sur 5,0 ! C'est l'album qui l'a fait pour Kiss. Celui qui les a transformés en stars. Même après que je sache ce que je sais sur la réalisation de cet album, c'est toujours le meilleur album Live de mon livre car l'épine dorsale de cet album est toujours un spectacle en direct. Je ne pense pas que ça va beaucoup mieux que ça. Qu'est-ce que tu penses?
phiphiMonsterMessages : 13033 Date d'inscription : 07/09/2014 Age : 57 Localisation : Le Grand Est
KISS' PAUL STANLEY CONTACTS THREE SIDES OF THE COIN, SAYS BOB KULICK DID NOT PLAY ON ALIVE! ALBUM
March 20, 2023, 5 days ago
Episode #519 of the Three Sides Of The Coin podcast is available for streaming now.
A message states: "This week we hear from Paul Stanley who tells us Bob Kulick did not play on KISS Alive! If you missed what this is about go back and listen to episode 518." Listen to the new episode here, and below:
Check out the previous episode, #518, below:
phiphiMonsterMessages : 13033 Date d'inscription : 07/09/2014 Age : 57 Localisation : Le Grand Est
Sujet: Re: Alive! Dim 26 Mar - 12:48
26.03.2023 12:34:27
C'est rigolo cette histoire... J'imagine bien Bob Kulick venir bosser pour un groupe qui n'avait pas encore percé et qui n'avait donc pas les moyens de lui payer son travail.
En outre, Ace avait été surpris d'avoir été remplacé sur "Sweet Pain" en découvrant que ce n'était pas son solo de guitare... Je pense qu'il aurait déjà déclaré la même pour "Alive !" si quelqu'un d'autre avait bossé à sa place...