Kiss France forum
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.



 
AccueilPortailDernières imagesS'enregistrerConnexion
Le Deal du moment : -11%
Smartphone 6.36 ” Xiaomi 14 (12 Go / 256 Go
Voir le deal
641 €

Partagez
 

 Ace Frehley news à partir de fin 10/2021

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
Aller à la page : Précédent  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 17 ... 23  Suivant
AuteurMessage
phiphiMonsterMessages : 12301
Date d'inscription : 07/09/2014
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Vide
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Icon_minitimeVen 1 Déc - 22:03

01.12.2023 20:55:23
https://blabbermouth.net/news/ace-frehley-on-kisss-final-shows-i-dont-really-believe-theyre-ending-their-touring-career

ACE FREHLEY On KISS's Final Shows: 'I Don't Really Believe They're Ending Their Touring Career'

Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 20231211
December 1, 2023

During an appearance on yesterday's (Thursday, November 30) episode of SiriusXM's "Trunk Nation With Eddie Trunk", original KISS guitarist Ace Frehley was asked how he feels about the fact that his former bandmates are calling it quits after completing the "End Of The Road" farewell tour this weekend at Madison Square Garden in New York City. He responded (as transcribed by BLABBERMOUTH.NET): "Well, to be honest, I don't really believe they're ending their touring career. How many times have they said they were gonna retire? How many times have half a dozen groups said they were gonna retire and still come back? Personally, I don't know what their plans are."

Asked if he personally has any emotions about KISS coming to an end as a touring entity, Frehley said: "Not at all. I'm so happy I'm not involved. Last night I watched [video of KISS's] Indianapolis show [from the current tour] from front to back on YouTube. They had 10 comments and maybe a couple of thousand views, but compared to what I'm doing right now, you can't hold a candle to it."

He added: "It's probably better they retire, and hopefully I won't have to listen to them put me down anymore."

Ace was also pressed to clarify that he won't be making a special guest appearance at the Madison Square Garden shows. He said: "Look, if Gene [Simmons, KISS bassist/vocalist] calls me up and offers me a million dollars to come up and play a couple of songs, obviously I'll show up. But I really doubt that's gonna happen because pretty much Paul [Stanley, KISS guitarist/vocalist] runs the band and he's already made a statement that if me and Peter [Criss, original KISS drummer] got up on the stage, we would mar their performance — ironically."

Asked what prompted him to watch a full KISS performance online from the band's ongoing tour, Ace said: "I was on YouTube looking to say how well my new single was being received, and it's going through the roof. And then I was just curious, so I clicked on KISS [playing in] Indianapolis. And I think they had 10 comments, 2,000 views or something like that. And it just made me realize how karma works, you know?"

Last month, Frehley told Mark Strigl of SiriusXM's Ozzy's Boneyard that he doesn't hold a grudge against KISS, despite all the badmouthing that has gone on between him and some of the other original KISS members in recent years.

"I wish KISS the best, all the best on their final shows for the 'End Of The Road' tour," he said. "There's really no hard feelings. We say things sometimes in the heat of passion or sometimes our memory isn't… [we don't] recall things. But I love those guys. We're all getting old, our memory isn't what it used to be, so I just let it roll off my back."

Also in November, Simmons lamented the absence of Frehley and Criss at KISS's final shows, telling 519 Magazine: "I feel sad. I feel sad and angry that both Ace and Peter aren't here. I mean, they're alive, but they're not here to enjoy this unbelievable journey with us. They were there at the beginning and deserve all the credit. And when they look in the mirror, the only reason they're not here with us is themselves.

"Inviting them was as much for the fans as it was for us. KISS has always been about the whole, not the individual. It would've been fitting to have all of us there, one last time."

This past June, Gene was asked by Barbara Caserta of Linea Rock about the possibility of Ace and Peter making guest appearances at the band's last-ever concerts in early December at Madison Square Garden in New York City. He responded: "For the fans — the older, older fans — the ones who've been around for 50 years, they're old, and some of them wanna see Ace and Peter. The newer fans never saw them and they don't know. But the older fans wonder about Ace and Peter. Well, I asked both Ace and Peter a few times: 'Do you wanna come out for the encores? Do you wanna do some shows?' And they both said 'no.' So, I don't know what to say about that… But it's always welcome. But there are many other big stars, superstars, who wanna jump up onstage and play a song. But we're not sure about that. Maybe the best thing to do is to end the way we started: four guys with guitars. No keyboards, no synthesizers — nothing. Just playing."

Eight months ago, Frehley told SiriusXM's "Trunk Nation With Eddie Trunk" that he was still open to playing with KISS at the band's final shows in New York City. "Money motivates me, just like it motivates them, but I don't put money before God," he explained. "If I got a quarter of a million dollars a night, and I can make half a million dollars for playing three or four songs, five songs, I'd take the money. [I'd] buy a Ferrari… buy a Maserati. [Laughs] I don't really wanna play with those guys ever again after what they've done, but money can change my mind."

Frehley continued: "Look, I'm a capitalist. I grew up in America. But I'd never put money before people's feelings. I like money as much as the next guy does, but money isn't my God, like it is theirs. They're all atheists. Whatever they can do or say, whether it's true or false, as long as it makes them the most amount of money, they're gonna do [it]."

Ace also addressed the issue of whether he would perform with KISS at the band's final concerts while wearing his trademark "Spaceman" makeup — the same makeup his replacement Tommy Thayer has been sporting for more than two decades. "Sure. For a quarter of a million dollars," he said, explaining that "I'm a good-looking guy. I don't need the makeup."

When Trunk pressed Ace about what he thinks the odds are of him playing with KISS at the final concerts in New York, Frehley said: "It all depends on money. If I get a formal invitation with a check, I'll be there. But they've gotta have deep pockets… If they don't wanna pay me, I won't be there, ladies and gentleman."

Ace also once again confirmed that he had never received a formal invitation to join his former bandmates at their last-ever shows. "Absolutely not," he said. "From what I understand, the shows are sold out. The only reason they sold out is they made innuendos that me and Peter were gonna be there, [that] they invited us. I wasn't invited. They lie all the time. Haven't they said, 'We're inviting Ace and Peter to come up and play?' Or at least me? Multiple times. So, people bought the tickets. But I haven't been given a formal invitation or given an offer monetarily. And I'm probably not gonna get one now after this interview. And guess what: I don't give a shit."

Despite everything that has been said between all the parties, Ace claimed that he still looks back fondly on his time with KISS and he doesn't hate his former bandmates.

"Look, the bottom line is this: deep down in my heart, I love those guys, because we created something so special that it will be remembered for years," he said. "When we're all dead and buried, there will still be people listening to KISS music. And I'm overjoyed. But I want my legacy to be cleared of any of this bullshit and lies."

KISS launched its farewell trek in January 2019 but was forced to put it on hold in 2020 due to the COVID-19 pandemic.

"End Of The Road" was originally scheduled to conclude on July 17, 2021 in New York City but has since been extended to late 2023. The trek was announced in September 2018 following a KISS performance of the band's classic song "Detroit Rock City" on "America's Got Talent".

In a June 2022 interview with Finland's Chaoszine, Simmons was asked if Frehley and Peter would have any involvement in KISS's final concerts. He responded: "We've tried. I keep trying. Paul and I met with Ace, trying to convince him to come back. He said, 'I want this. I want that.' Well, we can't do that. I asked Ace and Peter to be in the documentary ['Biography: KISStory', which premiered on A&E in June 2021]. They said no. They might do it if they have complete control of the edit. I said, 'We can't do that, because even we don't have that. But I won't control what you say; you can say whatever you want.' The answer is no — both of them. I asked Ace and Peter, 'Come out on tour. We'll get you your own room and everything. Come out on the encores.' Ace said, 'No. The only way I'll come out is if I'm the Spaceman and you ask Tommy [Thayer, KISS's current guitarist] to leave.' I go, 'Well, that's not gonna happen.' First of all, I care about Ace, but he's not in shape — he can't play that way and doesn't have the physical stamina to do that…

"Look, we care about them," Gene added. "We started this thing together and they were equally important to the beginning of the band with Paul and I — no question. But as time went on… Not everybody is designed to run a marathon. Some people are designed to be in a band for a year or two, or a few years, and then that's all they can do. And both of them have been in the band three different times. How many chances in life do you get? All I know is when I put my hand in fire the first time, I got burnt; I didn't get a second or third chance.

"So, the answer is the door's always open," Simmons said. "If they wanna jump on stage at any time and do the encores with us, terrific. But no, we're not gonna get rid of Tommy or Eric [Singer, current KISS drummer]. In fact, Tommy and Eric are the best things that happened to us. They gave us new life [and] new appreciation for what we do because they were fans first. And every once in a while, Eric or Tommy will turn around and say, 'Wow! Isn't this great?' And it makes us realize, 'Yeah! Wow! Isn't this great?'"

Gene was also asked if he saw any of the video footage from the May 2022 Creatures Fest in Nashville where Criss, Frehley and fellow former KISS members Vinnie Vincent and Bruce Kulick all performed. He responded: "Somebody showed me about 30 seconds, yeah. It was very sad. I felt sad for Peter… When I called to invite Peter to be in the documentary, his health isn't what it should be. I don't wanna get too specific because it's part of his private life. But no, physically, he wouldn't be able to do it. Neither would Ace."

Photo credit: Jayme Thornton
Revenir en haut Aller en bas
phiphiphiphiMonsterMessages : 12301
Date d'inscription : 07/09/2014
Age : 57
Localisation : Le Grand Est
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Vide
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Icon_minitimeVen 1 Déc - 22:14

01.12.2023 21:04:34

ACE FREHLEY sur les derniers concerts de KISS : "Je ne crois pas vraiment qu'ils mettent fin à leur carrière en tournée"


Lors d'une apparition dans l'épisode d'hier (jeudi 30 novembre) de "Trunk Nation With Eddie Trunk" de SiriusXM, on a demandé au guitariste original de KISS, Ace Frehley, ce qu'il pensait du fait que ses anciens camarades du groupe ont décidé d'arrêter après avoir terminé "End Of The". "Road" ce week-end au Madison Square Garden de New York. Il a répondu (tel que transcrit par BLABBERMOUTH.NET) : "Eh bien, pour être honnête, je ne crois pas vraiment qu'ils mettent fin à leur carrière de tournée. Combien de fois ont-ils dit qu'ils allaient prendre leur retraite ? Combien de fois ont-ils une demi-douzaine de fois ? " Des groupes ont dit qu'ils allaient prendre leur retraite et revenir quand même ? Personnellement, je ne sais pas quels sont leurs projets. "

Lorsqu'on lui a demandé s'il éprouvait personnellement des émotions à propos de la fin de KISS en tant qu'entité en tournée, Frehley a répondu : "Pas du tout. Je suis tellement heureux de ne pas être impliqué. Hier soir, j'ai regardé [la vidéo du] spectacle d'Indianapolis de KISS [depuis la tournée actuelle] d'avant en arrière sur YouTube. Ils ont eu 10 commentaires et peut-être quelques milliers de vues, mais comparé à ce que je fais en ce moment, vous ne pouvez pas y tenir une bougie. "

Il a ajouté : "C'est probablement mieux qu'ils prennent leur retraite, et j'espère que je n'aurai plus à les écouter me rabaisser."

Ace a également été pressé de préciser qu'il ne ferait pas d'apparition spéciale aux spectacles du Madison Square Garden. Il a déclaré : "Écoutez, si Gene [Simmons, bassiste/chanteur de KISS] m'appelle et me propose un million de dollars pour venir jouer quelques chansons, évidemment je me présenterai. Mais je doute vraiment que cela se produise parce que Paul [Stanley, guitariste/chanteur de KISS] dirige le groupe et il a déjà déclaré que si moi et Peter [Criss, le batteur original de KISS] montions sur scène, nous gâcherions leur performance – ironiquement."

Lorsqu'on lui a demandé ce qui l'avait poussé à regarder une performance complète de KISS en ligne lors de la tournée en cours du groupe, Ace a répondu : "J'étais sur YouTube pour dire à quel point mon nouveau single était bien reçu, et il montait en flèche. Et puis j'étais juste curieux. , alors j'ai cliqué sur KISS [playing in] Indianapolis. Et je pense qu'ils ont eu 10 commentaires, 2 000 vues ou quelque chose comme ça. Et ça m'a juste fait réaliser comment fonctionne le karma, tu sais ?

Le mois dernier, Frehley a déclaré à Mark Strigl d'Ozzy's Boneyard de SiriusXM qu'il n'en voulait pas à KISS, malgré toutes les mauvaises paroles qui ont eu lieu entre lui et certains des autres membres originaux de KISS ces dernières années.

"Je souhaite à KISS le meilleur, tout le meilleur pour leurs derniers concerts pour la tournée 'End Of The Road'", a-t-il déclaré. "Il n'y a vraiment pas de rancune. Nous disons des choses parfois dans le feu de la passion ou parfois notre mémoire ne l'est pas… [nous ne nous souvenons pas] des choses. Mais j'aime ces gars. Nous vieillissons tous, notre mémoire est" Ce n'est plus ce que c'était, alors je l'ai laissé rouler sur mon dos.

Également en novembre, Simmons a déploré l'absence de Frehley et Criss aux derniers concerts de KISS, déclarant au magazine 519 : "Je me sens triste. Je me sens triste et en colère parce qu'Ace et Peter ne sont pas là. Je veux dire, ils sont vivants, mais ils ne sont pas là pour profiter de cet incroyable voyage avec nous. Ils étaient là au début et méritent tout le mérite. Et quand ils se regardent dans le miroir, la seule raison pour laquelle ils ne sont pas là avec nous, c'est eux-mêmes.

"Les inviter était autant pour les fans que pour nous. KISS a toujours été une question d'ensemble, pas d'individu. Il aurait été approprié que nous soyons tous là, une dernière fois."

En juin dernier, Barbara Caserta de Linea Rock a interrogé Gene sur la possibilité qu'Ace et Peter fassent des apparitions lors des derniers concerts du groupe début décembre au Madison Square Garden de New York. Il a répondu : "Pour les fans – les fans les plus âgés, les plus âgés – ceux qui existent depuis 50 ans, ils sont vieux, et certains d'entre eux veulent voir Ace et Peter. Les nouveaux fans ne les ont jamais vus et ils ne les ont jamais vus. Je ne sais pas. Mais les fans plus âgés s'interrogent sur Ace et Peter. Eh bien, j'ai demandé à Ace et Peter à plusieurs reprises : "Veux-tu venir pour les rappels ? Veux-tu faire des concerts ?" Et ils ont tous deux dit « non ». Donc, je ne sais pas quoi dire à ce sujet… Mais c'est toujours le bienvenu. Mais il y a beaucoup d'autres grandes stars, superstars, qui veulent monter sur scène et jouer une chanson. Mais nous n'en sommes pas sûrs. Peut-être le meilleur " La chose à faire est d'en finir comme nous avons commencé : quatre gars avec des guitares. Pas de claviers, pas de synthétiseurs - rien. Juste jouer. "

Il y a huit mois, Frehley a déclaré à "Trunk Nation With Eddie Trunk" de SiriusXM qu'il était toujours prêt à jouer avec KISS lors des derniers concerts du groupe à New York. "L'argent me motive, tout comme il les motive eux-mêmes, mais je ne mets pas l'argent avant Dieu", a-t-il expliqué. "Si je recevais un quart de million de dollars par soirée et que je pouvais gagner un demi-million de dollars en jouant trois ou quatre chansons, cinq chansons, je prendrais l'argent. [J'achèterais] une Ferrari… j'achèterais une Maserati. [Rires] Je n'ai plus vraiment envie de jouer avec ces gars-là après ce qu'ils ont fait, mais l'argent peut me faire changer d'avis."

Frehley a poursuivi : "Écoutez, je suis un capitaliste. J'ai grandi en Amérique. Mais je ne ferais jamais passer l'argent avant les sentiments des gens. J'aime l'argent autant que n'importe qui, mais l'argent n'est pas mon Dieu, comme ça." " est à eux. Ils sont tous athées. Quoi qu'ils puissent faire ou dire, que ce soit vrai ou faux, tant que cela leur rapporte le plus d'argent, ils le feront. "

Ace a également abordé la question de savoir s'il jouerait avec KISS lors des derniers concerts du groupe tout en portant son maquillage de marque "Spaceman" - le même maquillage que son remplaçant Tommy Thayer porte depuis plus de deux décennies. "Bien sûr. Pour un quart de million de dollars", a-t-il déclaré, expliquant que "je suis un beau mec. Je n'ai pas besoin de maquillage".

Lorsque Trunk a demandé à Ace quelles étaient, selon lui, ses chances de jouer avec KISS lors des derniers concerts à New York, Frehley a déclaré : "Tout dépend de l'argent. Si je reçois une invitation formelle avec un chèque, je serai là. Mais ils doivent avoir les poches bien remplies… S'ils ne veulent pas me payer, je ne serai pas là, mesdames et messieurs."

Ace a également confirmé une fois de plus qu'il n'avait jamais reçu d'invitation formelle à rejoindre ses anciens camarades du groupe lors de leurs derniers concerts. "Absolument pas", a-t-il déclaré. "D'après ce que j'ai compris, les spectacles sont complets. La seule raison pour laquelle ils ont vendu complet, c'est qu'ils ont laissé entendre que Peter et moi allions être là, [qu'] ils nous ont invités. Je n'ai pas été invité. Ils mentent tout le temps. N'ont-ils pas dit : « Nous invitons Ace et Peter à venir jouer ? » Ou du moins moi ? Plusieurs fois. Donc, les gens ont acheté les billets. Mais je n'ai pas reçu d'invitation formelle ni d'offre monétaire. Et je n'en aurai probablement pas maintenant, après cette interview. Et devinez quoi : je m'en fous."

Malgré tout ce qui a été dit entre toutes les parties, Ace a affirmé qu'il se souvient toujours avec tendresse de son passage avec KISS et qu'il ne détestait pas ses anciens camarades du groupe.

"Écoutez, l'essentiel est le suivant : au fond de mon cœur, j'aime ces gars, parce que nous avons créé quelque chose de si spécial qu'on s'en souviendra pendant des années", a-t-il déclaré. "Quand nous serons tous morts et enterrés, il y aura encore des gens qui écouteront de la musique KISS. Et je suis ravi. Mais je veux que mon héritage soit débarrassé de toutes ces conneries et mensonges."

KISS a lancé sa tournée d'adieu en janvier 2019, mais a été contraint de la suspendre en 2020 en raison de la pandémie de COVID-19.

"End Of The Road" devait initialement se terminer le 17 juillet 2021 à New York, mais a depuis été prolongé jusqu'à fin 2023. Le trek a été annoncé en septembre 2018 à la suite d'une interprétation par KISS de la chanson classique du groupe "Detroit Rock City". sur "L'Amérique a du talent".

Dans une interview de juin 2022 avec le Chaoszine finlandais, on a demandé à Simmons si Frehley et Peter seraient impliqués dans les derniers concerts de KISS. Il a répondu : "Nous avons essayé. Je continue d'essayer. Paul et moi avons rencontré Ace, essayant de le convaincre de revenir. Il a dit : 'Je veux ceci. Je veux cela.' Eh bien, nous ne pouvons pas faire ça. J'ai demandé à Ace et Peter de participer au documentaire ['Biographie : KISStory', dont la première sur A&E a eu lieu en juin 2021]. Ils ont dit non. Ils pourraient le faire s'ils avaient le contrôle total de l'environnement. modifier. J'ai dit : "Nous ne pouvons pas faire ça, parce que même nous n'avons pas cela. Mais je ne contrôlerai pas ce que vous dites ; vous pouvez dire ce que vous voulez." La réponse est non, tous les deux. J'ai demandé à Ace et Peter : "Venez en tournée. Nous vous trouverons votre propre chambre et tout. Venez participer aux rappels." Ace a répondu : "Non. La seule façon pour moi de m'en sortir est si je suis le Spaceman et que vous demandez à Tommy [Thyer, le guitariste actuel de KISS] de partir." Je dis: "Eh bien, cela n'arrivera pas." Tout d’abord, je me soucie d’Ace, mais il n’est pas en forme – il ne peut pas jouer de cette façon et n’a pas l’endurance physique pour le faire…

"Écoutez, nous nous soucions d'eux", a ajouté Gene. "Nous avons commencé ce truc ensemble et ils étaient tout aussi importants au début du groupe avec Paul et moi – sans aucun doute. Mais avec le temps… Tout le monde n'est pas conçu pour courir un marathon. Certaines personnes sont conçues pour faire partie d'un groupe pendant un an ou deux, ou quelques années, et puis c'est tout ce qu'ils peuvent faire. Et tous les deux ont été dans le groupe à trois reprises. Combien de chances avez-vous dans la vie ? Tout ce que je sais, c'est quand je mets la main J'ai tiré la première fois, j'ai été brûlé, je n'ai pas eu de deuxième ou de troisième chance.

"Donc, la réponse est que la porte est toujours ouverte", a déclaré Simmons. "S'ils veulent monter sur scène à tout moment et faire les rappels avec nous, c'est génial. Mais non, nous n'allons pas nous débarrasser de Tommy ou d'Eric [chanteur, batteur actuel de KISS]. En fait, Tommy et Eric sont les meilleurs." des choses qui nous sont arrivées. Ils nous ont donné une nouvelle vie [et] une nouvelle appréciation de ce que nous faisons parce qu'ils étaient avant tout des fans. Et de temps en temps, Eric ou Tommy se retournent et disent : "Wow ! N'est-ce pas génial" ?' Et cela nous fait réaliser : « Ouais ! Wow ! N'est-ce pas génial ? »

On a également demandé à Gene s'il avait vu des séquences vidéo du Creatures Fest de mai 2022 à Nashville, où Criss, Frehley et d'autres anciens membres de KISS, Vinnie Vincent et Bruce Kulick, se sont tous produits. Il a répondu : "Quelqu'un m'a montré environ 30 secondes, oui. C'était très triste. Je me sentais triste pour Peter… Quand j'ai appelé pour inviter Peter à participer au documentaire, sa santé n'est pas ce qu'elle devrait être. Je ne le fais pas. Je veux être trop précis parce que cela fait partie de sa vie privée. Mais non, physiquement, il ne serait pas capable de le faire. Ace non plus.
Revenir en haut Aller en bas
phiphiphiphiMonsterMessages : 12301
Date d'inscription : 07/09/2014
Age : 57
Localisation : Le Grand Est
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Vide
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Icon_minitimeVen 1 Déc - 22:28

01.12.2023 21:15:05

Une fois de plus, je suis assez d'accord avec Ace : je pense moi aussi qu'ils ne vont pas s'arrêter de tourner ! Tant qu'ils auront la santé pour le faire ; ils le feront...
Revenir en haut Aller en bas
phiphiphiphiMonsterMessages : 12301
Date d'inscription : 07/09/2014
Age : 57
Localisation : Le Grand Est
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Vide
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Icon_minitimeMar 5 Déc - 20:44

05.12.2023 19:39:53
https://www.ultimate-guitar.com/news/general_music_news/one_cool_thing_ace_frehley_did_before_eddie_van_halens_eruption_according_to_trixter_guitarist_steve_brown.html

'One Cool Thing' Ace Frehley Did Before Eddie Van Halen's 'Eruption,' According to Trixter Guitarist Steve Brown

"The song and guitar solo are just spectacular and show Space Ace at his absolute best."
david89zemun [UG Writer]
a day ago
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 20231216

Although it's a bummer that Kiss didn't get the chance to bring original members Ace Frehley and Peter Criss to play with them. Nonetheless, we're still all more than familiar with their work and are aware of the significance they have in rock 'n' roll history. Being a guitar-oriented website, Frehley's work is important to us. And it seems that it's incredibly important to Steve Brown, guitarist of glam metal band Trixter.

In a recent feature by Guitar World, numerous guitar players paid tribute to Kiss and the band's guitar work. Steve Brown chose "Shock Me" as one of his favorite guitar moments, and his favorite guitar moment in Kiss:

"My favorite Kiss guitar moment is Ace during 'Shock Me' from 'Alive II.' Without question, this is the defining moment for me as far as this goes. The song and guitar solo are just spectacular and show Space Ace at his absolute best. His tone, phrasing and ferocity are all showcased here."

The solo was somewhat of a game-changer back in that day. But what Brown found to be so interesting is that some of the pick-tapping sections came before Eddie Van Halen's legendary "Eruption" performance from Van Halen's debut record. Sure, it's pick-tapping and two-hand tapping was done before. However, in rock music, having something like this back in 1977 was pretty innovative. Steve continued:

"But, one cool thing people don't talk about is hearing Ace do his pick-tapping thing, where he uses the side of his pick rather than his finger at the end of the solo. Considering this was recorded in the late summer of '77 and was before Eddie Van Halen did 'Eruption,' this technique is even more mind-blowing."

He concluded by adding:

"If there's one song that personifies Ace Frehley during his Kiss years, the 'Alive II' version of 'Shock Me' would be it."
Revenir en haut Aller en bas
phiphiphiphiMonsterMessages : 12301
Date d'inscription : 07/09/2014
Age : 57
Localisation : Le Grand Est
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Vide
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Icon_minitimeMar 5 Déc - 20:49

05.12.2023 19:45:53

"Une chose cool" qu'Ace Frehley a fait avant "Eruption" d'Eddie Van Halen, selon le guitariste de Trixter Steve Brown

"La chanson et le solo de guitare sont tout simplement spectaculaires et montrent Space Ace à son meilleur."
Bien que ce soit dommage que Kiss n'ait pas eu la chance d'amener les membres originaux Ace Frehley et Peter Criss à jouer avec eux. Néanmoins, nous connaissons toujours mieux leur travail et sommes conscients de l’importance qu’ils ont dans l’histoire du rock’n’roll. Étant un site Web axé sur la guitare, le travail de Frehley est important pour nous. Et il semble que cela soit extrêmement important pour Steve Brown, guitariste du groupe de glam metal Trixter.

Dans un article récent de Guitar World, de nombreux guitaristes ont rendu hommage à Kiss et au travail de guitare du groupe. Steve Brown a choisi "Shock Me" comme l'un de ses moments de guitare préférés, et son moment de guitare préféré dans Kiss :

"Mon moment de guitare Kiss préféré est Ace pendant 'Shock Me' de 'Alive II.' Sans aucun doute, c'est le moment déterminant pour moi dans cette mesure. La chanson et le solo de guitare sont tout simplement spectaculaires et montrent Space Ace à son meilleur. Son ton, son phrasé et sa férocité sont tous mis en valeur ici. "

Le solo a en quelque sorte changé la donne à cette époque. Mais ce que Brown a trouvé si intéressant, c'est que certaines des sections de pick-tapping ont précédé la légendaire performance "Eruption" d'Eddie Van Halen du premier album de Van Halen. Bien sûr, il s'agit de pick-tapping et le tapotement à deux mains était déjà effectué. Cependant, dans la musique rock, avoir quelque chose comme ça en 1977 était assez innovant. Steve a continué :

"Mais une chose sympa dont les gens ne parlent pas, c'est d'entendre Ace faire son truc de pick-tapping, où il utilise le côté de son médiator plutôt que son doigt à la fin du solo. Considérant que cela a été enregistré à la fin de l'été 2017. '77 et c'était avant qu'Eddie Van Halen ne fasse 'Eruption', cette technique est encore plus époustouflante. »

Il a conclu en ajoutant :

"S'il y a une chanson qui personnifie Ace Frehley pendant ses années Kiss, ce serait bien la version 'Alive II' de 'Shock Me'."
Revenir en haut Aller en bas
phiphiphiphiMonsterMessages : 12301
Date d'inscription : 07/09/2014
Age : 57
Localisation : Le Grand Est
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Vide
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Icon_minitimeMer 6 Déc - 22:01

06.12.2023 20:55:30
https://www.guitarworld.com/news/ace-frehley-10000-volts-statement

“Paul Stanley and Gene Simmons have tried to destroy my reputation over the years. 10,000 Volts is going to make them look like imbeciles”: He may have missed Kiss’ last-ever performance, but Ace Frehley is set to make a statement with his new solo album

By Matt OwenContributions from Andrew Daly published about 8 hours ago

The former Kiss guitarist says he's “always been the kind of guy to let the music do the talking” – and that's exactly the plan for his forthcoming record
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 20231218
(Image credit: Gary Miller/Getty Images)

Next year, Ace Frehley will release his eighth solo studio album, 10,000 Volts – and it’s set to make a strong statement aimed at his former Kiss bandmates.

Last week, Kiss brought a close to their 50-year career with their last-ever live performance (sort of) at New York’s Madison Square Garden. Though Paul Stanley and Gene Simmons were present, there were two notable omissions: fellow founding members Ace Frehley and Peter Criss were not there.

Though Simmons originally said the pair were invited to join, that apparently wasn’t the case, with the band's former electric guitar player later claiming in a conversation with SiriusXM that Gene’s comments were merely a ploy “to sell tickets”.

“You know what it is? Those guys used my name and Peter’s name months ago,” he said at the time. “They said that they invited us to perform at that show. “I never got a phone call. Peter never got a phone call. They just said that to sell tickets.”

The result was a fairly sour footnote in the end of Kiss and Frehley’s intertwined journey, but not one that came completely out of the blue: for years now, the two parties have been locked in a less-than-amicable war of words.

One point of contention concerns the respective record release and creativity levels from each faction, with Frehley noting on many occasions now that Stanley and Simmons have been quick to critique his output.

This is where 10,000 Volts comes into play: the upcoming album, due February 2024, will be used in part to make a statement to his former Kiss bandmates and, in Frehley’s own words – taken from an upcoming Guitar World interview – “shut them up”.

When asked about the apparent perception generated by his former Kiss bandmates regarding a lack of creativity, Frehley responded, “Paul [Stanley] and Gene [Simmons] have tried to destroy my reputation over the years, we know that.

“And unfortunately for them, 10,000 Volts is going to make them look like imbeciles. Kiss hasn't put out a record since 2012 [Monster], and here I am, 17 years sober, and it's my sixth record since leaving Kiss,” he went on. “I keep chugging along, and nobody can stop me. Creating amazing music is the best way to combat someone putting you down. That's how I shut them up.”

That Frehley claims he will let 10,000 Volts make the statement comes as no surprise, especially since the guitarist maintains that he’s “always been the kind of guy to let the music do the talking”.
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 20231219
(Image credit: Martin Philbey/Redferns/Getty)

“I think that sometimes, that's the best route to go,” he told Guitar World. “Paul and Gene always like to elaborate and put people down; not only me but if you listen and read back to old interviews through the years, they're constantly putting other musicians down, too.

“Maybe it makes them feel better, or perhaps it's because they're just insecure. I don't know what the reason for it is.”

It’s not the first time Frehley has incited the name of 10,000 Volts as evidence of the differing levels of his and Kiss’ creative output over the years.

“I’ve been touring without Kiss for years,” he said in his previous interview with SiriusXM. “I mean, Kiss hasn’t put out an album in, what, nine years; I’ve put out five or six. And my [upcoming] album [10,000 Volts] I think is gonna really turn heads.

“I know Gene’s gonna really like it and tell the press he does like it. I have no idea what Paul Stanley’s gonna say. He usually holds back on any deep praise for me because he’s jealous of me.”

Keep your eyes on Guitar World for the full interview with Ace Frehley.
Revenir en haut Aller en bas
phiphiphiphiMonsterMessages : 12301
Date d'inscription : 07/09/2014
Age : 57
Localisation : Le Grand Est
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Vide
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Icon_minitimeMer 6 Déc - 22:06

06.12.2023 21:02:03

« Paul Stanley et Gene Simmons ont tenté de détruire ma réputation au fil des années. 10 000 Volts va les faire passer pour des imbéciles » : il a peut-être raté la dernière performance de Kiss, mais Ace Frehley est sur le point de faire une déclaration avec son nouvel album solo

L'ancien guitariste de Kiss dit qu'il a « toujours été le genre de gars à laisser la musique parler » – et c'est exactement le plan de son prochain album.

L’année prochaine, Ace Frehley sortira son huitième album studio solo, 10,000 Volts – et il devrait faire une déclaration forte à l’adresse de ses anciens camarades du groupe Kiss.

La semaine dernière, Kiss a clôturé ses 50 ans de carrière avec sa dernière performance live (en quelque sorte) au Madison Square Garden de New York. Bien que Paul Stanley et Gene Simmons soient présents, il y a eu deux omissions notables : les autres membres fondateurs Ace Frehley et Peter Criss n'étaient pas là.

Bien que Simmons ait initialement déclaré que les deux hommes avaient été invités à se joindre, ce n'était apparemment pas le cas, l'ancien guitariste électrique du groupe affirmant plus tard dans une conversation avec SiriusXM que les commentaires de Gene n'étaient qu'un stratagème « pour vendre des billets ».

"Tu sais ce que c'est? Ces gars-là ont utilisé mon nom et celui de Peter il y a des mois », avait-il déclaré à l’époque. «Ils ont dit qu'ils nous avaient invités à jouer à ce spectacle. «Je n'ai jamais reçu d'appel téléphonique. Peter n'a jamais reçu d'appel téléphonique. Ils ont juste dit ça pour vendre des billets.

Le résultat a été une note assez amère à la fin du voyage entrelacé de Kiss et Frehley, mais pas complètement sorti de nulle part : depuis des années maintenant, les deux parties sont enfermées dans une guerre des mots loin d’être amicale.

Un point de discorde concerne les niveaux respectifs de sortie de disques et de créativité de chaque faction, Frehley notant à plusieurs reprises que Stanley et Simmons n'ont pas tardé à critiquer sa production.

C'est là que 10 000 Volts entre en jeu : le prochain album, attendu en février 2024, sera utilisé en partie pour faire une déclaration à ses anciens camarades du groupe Kiss et, selon les propres mots de Frehley – tirés d'une prochaine interview de Guitar World – « faites-les taire ». ».

Interrogé sur la perception apparente générée par ses anciens camarades du groupe Kiss concernant un manque de créativité, Frehley a répondu : « Paul [Stanley] et Gene [Simmons] ont essayé de détruire ma réputation au fil des ans, nous le savons.

« Et malheureusement pour eux, 10 000 Volts va les faire passer pour des imbéciles. Kiss n'a pas sorti de disque depuis 2012 [Monster], et me voilà, sobre depuis 17 ans, et c'est mon sixième disque depuis que j'ai quitté Kiss », a-t-il poursuivi. «Je continue d'avancer et personne ne peut m'arrêter. Créer une musique incroyable est le meilleur moyen de lutter contre quelqu’un qui vous rabaisse. C'est comme ça que je les ai fait taire.

Que Frehley affirme qu’il laissera 10 000 Volts faire cette déclaration n’est pas une surprise, d’autant plus que le guitariste affirme qu’il a « toujours été le genre de gars à laisser la musique parler ».
Revenir en haut Aller en bas
phiphiphiphiMonsterMessages : 12301
Date d'inscription : 07/09/2014
Age : 57
Localisation : Le Grand Est
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Vide
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Icon_minitimeDim 10 Déc - 11:17

10.12.2023 10:15:37
https://www.ultimate-guitar.com/news/general_music_news/paul__gene_tried_to_destroy_my_reputation_ace_frehley_says_-_this_is_how_he_plans_to_shut_them_up.html

'Paul & Gene Tried to Destroy My Reputation', Ace Frehley Says - This Is How He Plans 'to Shut Them Up'

"I've always been the kind of guy to let the music do the talking."
The_Phoenician [UG Writer]
3 days ago
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 20231221

Ace Frehley reflected on what he sees as Gene Simmons and Paul Stanley's attempts to "destroy" his reputation, claiming that his upcoming solo record "10,000 Volts" is going to "shut them up".

This past weekend, Gene Simmons and Paul Stanley finally reached the end of the road, wrapping up the farewell tour bearing the same name with two triumphant Madison Square Garden performances and bringing an end to KISS' 50-year-long career. The beloved band's last-ever on-stage appearance (in the flesh, at least) was greeted with cheers, tears, and applause, but those fans who were still holding out for Ace Frehley and Peter Criss to make a surprise appearance were left disappointed.

It was Space Ace who laid it bare first, claiming late last month that neither he nor The Catman were ever offered a guest appearance, but that previous claims to the contrary (notably by Gene Simmons) were made in a bid to boost ticket sales.

"Paul [Stanley] and Gene [Simmons] have tried to destroy my reputation over the years, we know that", Ace tells Guitar World in a new interview, reflecting on the many verbal darts that were thrown both ways over the years.

Now, however, the guitarist seems to be done talking, and intends to shut his former bandmates up with music — and that's where his upcoming studio album "10,000 Volts" comes in:

"And unfortunately for them, 10,000 Volts is going to make them look like imbeciles. KISS hasn't put out a record since 2012 [Monster], and here I am, 17 years sober, and it's my sixth record since leaving Kiss. I keep chugging along, and nobody can stop me. Creating amazing music is the best way to combat someone putting you down. That's how I shut them up."

Noting how he's "always been the kind of guy to let the music do the talking", he added:

"I think that sometimes, that's the best route to go. Paul and Gene always like to elaborate and put people down; not only me but if you listen and read back to old interviews through the years, they're constantly putting other musicians down, too."

"Maybe it makes them feel better, or perhaps it's because they're just insecure. I don't know what the reason for it is."

Shortly before the two final KISS shows, Ace echoed the claims that Paul Stanley wasn't singing every song live on each performance, saying:

"I think the fans go for 'the show.' But now with the canned vocals… I mean, I couldn't believe it – Paul Stanley was doing 'Detroit Rock City'… no, he was doing 'Love Gun'. He wrote that song – he's not even singing on the choruses. He was like, dancing around on this platform. And that's absolutely bewildering to me. How you could write… that's like me performing 'Shock Me' and not singing it, y'know?"
Revenir en haut Aller en bas
phiphiphiphiMonsterMessages : 12301
Date d'inscription : 07/09/2014
Age : 57
Localisation : Le Grand Est
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Vide
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Icon_minitimeDim 10 Déc - 11:22

10.12.2023 10:18:23

"Paul et Gene ont essayé de détruire ma réputation", déclare Ace Frehley – c'est ainsi qu'il envisage de "les faire taire"

Ace Frehley a réfléchi à ce qu'il considère comme les tentatives de Gene Simmons et Paul Stanley de « détruire » sa réputation, affirmant que son prochain album solo « 10,000 Volts » allait « les faire taire ».

Le week-end dernier, Gene Simmons et Paul Stanley ont finalement atteint le bout du chemin, clôturant la tournée d'adieu du même nom avec deux performances triomphales au Madison Square Garden et mettant un terme aux 50 ans de carrière de KISS. La dernière apparition sur scène du groupe bien-aimé (du moins en chair et en os) a été accueillie par des acclamations, des larmes et des applaudissements, mais les fans qui attendaient toujours qu'Ace Frehley et Peter Criss fassent une apparition surprise ont été déçus.

C'est Space Ace qui l'a mis à nu le premier, affirmant à la fin du mois dernier que ni lui ni The Catman ne s'étaient jamais vu proposer une apparition, mais que des affirmations contraires (notamment de Gene Simmons) avaient été faites dans le but d'augmenter les ventes de billets.

"Paul [Stanley] et Gene [Simmons] ont essayé de détruire ma réputation au fil des ans, nous le savons", a déclaré Ace à Guitar World dans une nouvelle interview, réfléchissant aux nombreuses fléchettes verbales qui ont été lancées dans les deux sens au fil des ans.

Mais maintenant, le guitariste semble avoir fini de parler et a l'intention de faire taire ses anciens camarades du groupe avec de la musique - et c'est là qu'intervient son prochain album studio "10,000 Volts" :

"Et malheureusement pour eux, 10 000 Volts va les faire passer pour des imbéciles. KISS n'a pas sorti de disque depuis 2012 [Monster], et me voilà, 17 ans d'abstinence, et c'est mon sixième disque depuis que j'ai quitté Kiss. ​​Je continuez à avancer, et personne ne peut m'arrêter. Créer une musique incroyable est le meilleur moyen de lutter contre quelqu'un qui vous rabaisse. C'est comme ça que je le fais taire.

Notant qu'il a "toujours été le genre de gars à laisser la musique parler", il a ajouté :

"Je pense que parfois, c'est la meilleure voie à suivre. Paul et Gene aiment toujours élaborer et rabaisser les gens ; pas seulement moi, mais si vous écoutez et relisez d'anciennes interviews au fil des ans, ils rabaissent constamment d'autres musiciens, aussi."

"Peut-être que cela les aide à se sentir mieux, ou peut-être que c'est simplement parce qu'ils ne sont pas en sécurité. Je ne sais pas quelle en est la raison."

Peu avant les deux derniers concerts de KISS, Ace a fait écho aux affirmations selon lesquelles Paul Stanley ne chantait pas toutes les chansons en direct à chaque représentation, en disant :

"Je pense que les fans optent pour 'le spectacle'. Mais maintenant, avec les voix en boîte… Je veux dire, je ne pouvais pas y croire – Paul Stanley faisait « Detroit Rock City »… non, il faisait « Love Gun ». Il a écrit cette chanson – il ne chante même pas dans les refrains. Il dansait sur cette plate-forme. Et c'est absolument déroutant pour moi. Comment as-tu pu écrire… c'est comme si je jouais « Shock Me » et ne le chantais pas, tu sais ?
Revenir en haut Aller en bas
phiphiphiphiMonsterMessages : 12301
Date d'inscription : 07/09/2014
Age : 57
Localisation : Le Grand Est
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Vide
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Icon_minitimeDim 10 Déc - 20:37

10.12.2023 19:32:11
https://americansongwriter.com/the-best-20-ace-frehley-quotes/

The 20 Best Ace Frehley Quotes

BY JACOB UITTI
ABOUT 6 HOURS AGO

As part of KISS, Freely, 72, has done a lot and seen even more. He has also enjoyed a solid solo career, as well, founding the band Frehley’s Comet. So, with all that behind him, one might wonder what Frehley has to say about life and love, his craft, his band and the world at large.

So, let’s find out what he has to say outside of his band’s wild songs. Here below are the best 20 Ace Frehley quotes.

1. “My life has been a roller-coaster ride, but somehow I’ve always been able to land on my feet and still play the guitar.”

2. “I’ve been around a long time, so I guess I’ve touched a lot of people’s lives—hopefully for the better.”

3. “I’m the kind of person, you got to fight for everything you get. You got to believe in yourself.”

4. “That’s what KISS is all about—not just music, but entertainment, y’know? We’re there to take you away from your problems, and rock and roll all night and party every day for those two hours you’re at the concert.”

5. “I don’t see this planet being. … They’re talking about how they’re turning around the environmental problems here, but I think it’s already too late.”

6. “As long as I know what key the solo is in, I try to kind of empty my mind and not think about anything. I just play without thinking.”

7. “Whenever I start to really think about what I’m playing, I may play it better musically, but the feeling isn’t there.”

8. “I had a feeling it was going to work out because not only did I enjoy the music and hit it off with the guys, but I was into theatrical rock and was willing to wear makeup and do anything to make it.”

9. “I’ve recorded 25 or 30 albums. I know that sometimes when you work with producers who are kind of dictators, it doesn’t help you make a better record.”

10. “I can’t even read notes. But I can teach someone how to make a guitar smoke.”

11. “I knew I was destined to be a rock star. I just knew it, like I’ve always had the power of foresight. I feel right now exactly the way I felt after I finished mixing my first solo album, New York Groove.”

12. “It’s always good to walk in a room and know everybody kind of looks up to you because I guess I’ve earned it.”

13. “One of the greatest gifts I’ve ever gotten is my daughter.”

14. “People, y’know, they either love us or they hate us; there’s no middle ground.”

15. “I went to my friend’s house one day, and he had an electric guitar he had just bought with a tiny little amp. I turned the volume up to 10 and I hit one chord, and I said, ‘I’m in love.'”

16. “When you take a shower in space, you have to press the water onto your body to clean yourself, and then you gotta vacuum it off.”

17. “I loved playing the guitar and I knew I was pretty good at it, so that’s what I wanted to do with my life.”

18. “I’ve learned a lot of tricks from working with a lot of great producers over the years, and I think I should write a book about it!”

19. “I don’t like to practice; I like spontaneity. When I don’t play guitar for a week and I pick it up again, I play better.”

20. “For me it’s about the music, and it always has been. Maybe for some other people it’s more about money.”
Revenir en haut Aller en bas
phiphiphiphiMonsterMessages : 12301
Date d'inscription : 07/09/2014
Age : 57
Localisation : Le Grand Est
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Vide
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Icon_minitimeDim 10 Déc - 20:43

10.12.2023 19:38:12

Les 20 meilleures citations d’Ace Frehley

Dans le cadre de KISS, Freely, 72 ans, a fait beaucoup et vu encore plus. Il a également connu une solide carrière solo en fondant le groupe Frehley’s Comet. Alors, avec tout cela derrière lui, on pourrait se demander ce que Frehley a à dire sur la vie et l'amour, son métier, son groupe et le monde en général.

Découvrons donc ce qu’il a à dire en dehors des chansons endiablées de son groupe. Voici ci-dessous les 20 meilleures citations d’Ace Frehley.

1. "Ma vie a été une montagne russe, mais d'une manière ou d'une autre, j'ai toujours réussi à retomber sur mes pieds tout en jouant de la guitare."

2. "Je suis là depuis longtemps, donc j'imagine que j'ai touché la vie de beaucoup de gens, j'espère pour le mieux."

3. « Je suis le genre de personne qui doit se battre pour tout ce qu’il obtient. Il faut croire en soi. »

4. « C’est ça, KISS : pas seulement de la musique, mais du divertissement, tu sais ? Nous sommes là pour vous éloigner de vos problèmes, faire du rock and roll toute la nuit et faire la fête tous les jours pendant les deux heures que vous passez au concert.

5. « Je ne vois pas cette planète exister. … Ils parlent de la façon dont ils résolvent les problèmes environnementaux ici, mais je pense qu’il est déjà trop tard.

6. «Tant que je sais dans quelle tonalité se trouve le solo, j'essaie de vider mon esprit et de ne penser à rien. Je joue juste sans réfléchir.

7. "Chaque fois que je commence à vraiment réfléchir à ce que je joue, je le joue peut-être mieux musicalement, mais le sentiment n'est pas là."

8. "J'avais le sentiment que ça allait marcher parce que non seulement j'aimais la musique et je m'entendais bien avec les gars, mais j'adorais le rock théâtral et j'étais prêt à me maquiller et à faire n'importe quoi pour y arriver."

9. « J’ai enregistré 25 ou 30 albums. Je sais que parfois, lorsque vous travaillez avec des producteurs qui sont des sortes de dictateurs, cela ne vous aide pas à faire un meilleur disque.

10. “Je ne peux même pas lire les notes. Mais je peux apprendre à quelqu’un à faire fumer une guitare.

11. «Je savais que j'étais destiné à être une rock star. Je le savais, comme si j’avais toujours eu le pouvoir de prévoyance. Je ressens en ce moment exactement ce que j'ai ressenti après avoir fini de mixer mon premier album solo, New York Groove.

12. "C'est toujours bon d'entrer dans une pièce et de savoir que tout le monde vous admire parce que je suppose que je l'ai bien mérité."

13. "L'un des plus beaux cadeaux que j'ai jamais reçu est ma fille."

14. « Les gens, vous savez, soit ils nous aiment, soit ils nous détestent ; il n’y a pas de juste milieu.

15. “Un jour, je suis allé chez mon ami et il venait d’acheter une guitare électrique avec un tout petit ampli. J'ai augmenté le volume à 10 et j'ai touché un accord, et j'ai dit : « Je suis amoureux. »

16. "Quand vous prenez une douche dans l'espace, vous devez presser l'eau sur votre corps pour vous nettoyer, puis vous devez passer l'aspirateur."

17. "J'adorais jouer de la guitare et je savais que j'étais plutôt bon dans ce domaine, c'est donc ce que je voulais faire de ma vie."

18. "J'ai appris beaucoup de trucs en travaillant avec beaucoup de grands producteurs au fil des ans, et je pense que je devrais écrire un livre à ce sujet !"

19. « Je n’aime pas m’entraîner ; J'aime la spontanéité. Quand je ne joue pas de guitare pendant une semaine et que je la reprends, je joue mieux.

20. « Pour moi, c’est une question de musique, et ça l’a toujours été. Peut-être que pour d’autres personnes, c’est davantage une question d’argent.
Revenir en haut Aller en bas
phiphiphiphiMonsterMessages : 12301
Date d'inscription : 07/09/2014
Age : 57
Localisation : Le Grand Est
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Vide
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Icon_minitimeMer 13 Déc - 8:00

13.12.2023 06:57:31
https://blabbermouth.net/news/watch-ace-frehleys-entire-three-song-set-at-eddie-trunks-40th-anniversary-party
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 20231222

Watch ACE FREHLEY's Entire Three-Song Set At EDDIE TRUNK's 40th-Anniversary Party

December 12, 2023

The Melvin Zoopers YouTube channel has uploaded video of Ace Frehley's entire December 11 performance at Eddie Trunk's 40th-anniversary party at the House Of Blues in Las Vegas, Nevada. Check out the the three-song set — consisting of "Rip It Out", "Parasite" and "Cold Gin" — below.

Ace will release his new solo album, "10,000 Volts", on February 23, 2024 via MNRK Music Group (formerly eOne Music). The official music video for the LP's title track — directed by Alex Kouvatsos from Black Wolf Imaging — was released late last month.

In October, Frehley told Jeff Napier of Nuvo about "10,000 Volts": "It's probably the best record I've ever done. I'm very excited about it. It's the fIrst time I ended up writing most of these songs with a good friend of mine, Steve Brown. He used to play in TRIXTER and has a group called RUBIX KUBE. Anyway, we live 40 minutes from each other, and my fiancée Lara hooked us up. I'd met him several times over the years, but just briefly, but she knew him when she was in her twenties, and she said, 'You've gotta get together with Steve.' He's a great songwriter and guitar player. He sent me a song, and there was one line that just jumped out from his chorus, and it was 'Walking On The Moon'. So I said, 'Listen, let's get together and rewrite this song, and the hook will be 'Walking On The Moon',' because it wasn't the end of the chorus he had prepared. So, we rewrote the song, and it came out great. We were actually gonna call the album 'Walking On The Moon' until we recorded a song called '10,000 Volts', which came out amazing. I got Anton Fig, my old drummer, who played on my original '78 solo album and most of my solo stuff, to play drums on that. So, working with Steve has made a huge difference in my playing and writing because when he and I put our heads together, it just clicks. If I'm at a loss for a chord or a verse or a line, he comes up with it and vice versa, and within three or four hours, we write a song.

"So that's how the record's been going," Ace added. "Then, once you record the basic track, you gotta do the overdubs and double and triple the vocals, harmonies, and stuff. He's an excellent engineer. So I didn't have to pay an engineer to engineer this record. So I saved money on that, working with Steve as well, which is nice."

Asked if making "Origins Vol. 2", the sequel to his 2016 collection of cover songs that inspired the former KISS guitarist, affected the way he put together the new record, Frehley said: "It's one thing doing an 'Origins' record because you don't have to write the songs. Basically, I was picking songs that influenced me that were written by other people. So it's a lot easier to do than when you do a regular studio record where all the songs are original. On this record, all the songs are original except for one. I did one cover of a song called 'Life Of A Stranger', written by a gal named Nadia. When she did the song, it was Europop, and it was very sparsely recorded. I listened to it and loved the melody, and I loved the lyrics. I played it for Steve, and he said, 'We could kill this song with heavy drums and power chords and stuff and keyboards even.' It came out great. All the other songs did as well. There's really not a weak song on the record. Most people do a record, and they concentrate on three or four songs that they think might be singles, and then the rest of it is a lot of filler. But every song on this album I can hear on the radio. I hope DJs agree with me."

Frehley previously spoke about the recording process for his new album this past March during an appearance on SiriusXM's "Trunk Nation With Eddie Trunk". At the time, the 72-year-old rocker marveled at the amount of material he was able to complete, saying: "Within six days I had written and recorded five new songs, which is unprecedented for me."

Ace's next all-original album will be the follow-up to "Spaceman", which was released in October 2018 via eOne.

"Origins Vol. 2" featured cover versions of THE BEATLES' "I'm Down", DEEP PURPLE's "Space Truckin'", LED ZEPPELIN's "Good Times Bad Times", THE ROLLING STONES' "Jumpin' Jack Flash", THE KINKS' "Lola" and THE JIMI HENDRIX EXPERIENCE's "Manic Depression", among others. A cover of the 1975 KISS tune "She" also appeared as a bonus track. Guests on the set included CHEAP TRICK's Robin Zander, Lita Ford and former KISS guitarist Bruce Kulick.

KISS bassist/vocalist Gene Simmons co-wrote two tracks on "Spaceman", "Without You I'm Nothing" and "Your Wish Is My Command", the latter of which also features Gene's bass playing.
Revenir en haut Aller en bas
phiphiphiphiMonsterMessages : 12301
Date d'inscription : 07/09/2014
Age : 57
Localisation : Le Grand Est
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Vide
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Icon_minitimeMer 13 Déc - 8:04

13.12.2023 07:01:42

Regardez l'intégralité de l'ensemble de trois chansons d'ACE FREHLEY à la fête du 40e anniversaire d'EDDIE TRUNK

La chaîne YouTube Melvin Zoopers a mis en ligne une vidéo de l'intégralité de la performance d'Ace Frehley le 11 décembre lors de la soirée du 40e anniversaire d'Eddie Trunk à la House Of Blues à Las Vegas, Nevada. Découvrez l'ensemble de trois chansons - composé de "Rip It Out", "Parasite" et "Cold Gin" - ci-dessous.

Ace sortira son nouvel album solo, « 10,000 Volts », le 23 février 2024 via MNRK Music Group (anciennement eOne Music). Le clip officiel de la chanson titre du LP – réalisé par Alex Kouvatsos de Black Wolf Imaging – est sorti à la fin du mois dernier.

En octobre, Frehley a parlé de "10,000 Volts" à Jeff Napier de Nuvo : "C'est probablement le meilleur disque que j'ai jamais fait. J'en suis très excité. C'est la première fois que je finis par écrire la plupart de ces chansons avec un bon un de mes amis, Steve Brown. Il jouait dans TRIXTER et a un groupe qui s'appelle RUBIX KUBE. Quoi qu'il en soit, nous vivons à 40 minutes l'un de l'autre et ma fiancée Lara nous a mis en contact. Je l'avais rencontré plusieurs fois au fil des ans, mais juste brièvement, mais elle l'a connu quand elle avait la vingtaine, et elle a dit : "Tu dois te réunir avec Steve." C'est un grand auteur-compositeur et guitariste. Il m'a envoyé une chanson, et il y avait une phrase qui sortait de son refrain, et c'était "Walking On The Moon". Alors j'ai dit : "Écoute, rassemblons-nous et réécrivons ça". chanson, et le refrain sera "Walking On The Moon", parce que ce n'était pas la fin du refrain qu'il avait préparé. Nous avons donc réécrit la chanson et le résultat était génial. Nous allions en fait appeler l'album " Walking On The Moon" jusqu'à ce que nous enregistrions une chanson intitulée "10,000 Volts", qui est sortie incroyable. J'ai demandé à Anton Fig, mon ancien batteur, qui a joué sur mon album solo original de 1978 et la plupart de mes trucs solo, de jouer de la batterie sur Donc, travailler avec Steve a fait une énorme différence dans mon jeu et mon écriture parce que lorsque lui et moi mettons nos têtes ensemble, ça fait un déclic. Si je suis à court d'accord, de couplet ou de ligne, il vient et vice versa, et en trois ou quatre heures, nous écrivons une chanson.
Revenir en haut Aller en bas
phiphiphiphiMonsterMessages : 12301
Date d'inscription : 07/09/2014
Age : 57
Localisation : Le Grand Est
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Vide
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Icon_minitimeMer 13 Déc - 8:16

13.12.2023 07:10:26

Kiss' Ace Frehley Full Set Las Vegas December 11 2023 "Rip It Out" "Parasite" "Cold Gin" Eddie Trunk

7 400 vues . 12 déc. 2023
Revenir en haut Aller en bas
phiphiphiphiMonsterMessages : 12301
Date d'inscription : 07/09/2014
Age : 57
Localisation : Le Grand Est
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Vide
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Icon_minitimeMer 13 Déc - 8:17

13.12.2023 07:16:34

Ace Frehley at Eddie Trunk's 40th Anniversary Party 12/11/23

12 015 vues . 12 déc. 2023  HOUSE OF BLUES RESTAURANT & BAR
Revenir en haut Aller en bas
phiphiphiphiMonsterMessages : 12301
Date d'inscription : 07/09/2014
Age : 57
Localisation : Le Grand Est
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Vide
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Icon_minitimeJeu 14 Déc - 8:07

14.12.2023 07:04:28
https://blabbermouth.net/news/ace-frehley-doesnt-get-the-kiss-avatar-thing-it-looks-like-it-is-geared-towards-children
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 20231223

ACE FREHLEY Doesn't 'Get' The KISS 'Avatar Thing': It Looks Like It Is 'Geared Towards Children'

December 13, 2023

In a new interview with Germany's Rock Antenne, original KISS guitarist Ace Frehley was asked if he is happy the band's farewell tour, "End Of The Road", is finally over. He responded (as transcribed by BLABBERMOUTH.NET): "I'm happy it's over, because I'm not gonna be compared to them anymore… But I don't get this avatar thing that they're gonna do," he continued, referencing KISS's announcement that the bandmembers will carry on as digital versions of themselves. "I mean, I saw some of it on a video on YouTube last night. It kind of looked like it was geared towards children. And it's not rock and roll. I get up on stage without backing tracks, plug my amp into it, plug my guitar into a Marshall and go. That's it. It's always been that way and always will be."

Asked if he actually watched the last KISS show online, Ace said: "I watched [a YouTube video of the show in] Indianapolis [from the 'End Of The Road' tour], and I'm not impressed. But that's me. Tommy Thayer is not a bad guitarist. He just is more mechanical than me. Nobody can copy my solos the way I play them, because I'm sloppy and nobody can move like me. Nobody. And I'm surprised the fans bought Tommy pretty much, because I think for several years that Tommy was in the band, people didn't even know it wasn't me. I used to get phone calls from people and say, 'Hey, KISS is playing in town. Can you get me tickets?' I go, 'I'm not in the band anymore.' They go, 'You're not?' Because when I quit the band the second time, they did not make a big press release. They kind of buried it and just made the transition. But the last tour I did with KISS, Tommy Thayer was bringing me sandwiches and he was a tour manager and a gofer. But he's not a bad guitar player. I'm actually friends with Tommy — just all the guys in the band. I'm good friends with [KISS drummer] Eric Singer. Me and Gene [Simmons, KISS bassist/vocalist] are very close. When Gene put out his 'Vault Experience', I went on the road with him. I went to Australia with him. Before we made it really big, me and Gene used to room together. So Gene has a soft spot in his heart for me."

The technology being used for the KISS avatars, originally developed for ABBA's "Voyage" show in London, will allow KISS to stay "on the road" in retirement.

The KISS avatars were created by Industrial Light & Magic (ILM) and were financed and produced by the Swedish company Pophouse Entertainment, which is behind "ABBA Voyage".

Unlike the "ABBA Voyage" show, which recreates a 1970s-era ABBA concert in a custom-built London arena, KISS's avatars that appeared at the band's final concert in New York earlier this month will not be as grounded in reality as ABBA's digital replicas. According to BBC News, the KISS avatars were eight feet tall, breathing fire and shooting electricity from their fingers, while floating above the audience.

No details have been announced yet for KISS's plan with the band's avatars. "We're going to figure it out after the tour," Pophouse CEO Per Sundin said prior to the final show at Madison Square Garden. "Is it a KISS concert in the future? Is it a rock opera? Is it a musical? A story, an adventure? These four individuals already have superpowers. We want to be as open as possible."

The avatars will now be available for live shows around the world and in digital online settings, which some people collectively refer to as the metaverse.

KISS will reportedly become the first American band to go fully virtual and stage its own avatar show.

Last month, Frehley told SiriusXM's "Trunk Nation With Eddie Trunk" about KISS's "End Of The Road" farewell tour: "To be honest, I don't really believe they're ending their touring career. How many times have they said they were gonna retire? How many times have half a dozen groups said they were gonna retire and still come back?"

In October, Frehley told Mark Strigl of SiriusXM's Ozzy's Boneyard that he doesn't hold a grudge against KISS, despite all the badmouthing that has gone on between him and some of the other original KISS members in recent years.

"I wish KISS the best, all the best on their final shows for the 'End Of The Road' tour," he said. "There's really no hard feelings. We say things sometimes in the heat of passion or sometimes our memory isn't… [we don't] recall things. But I love those guys. We're all getting old, our memory isn't what it used to be, so I just let it roll off my back."

KISS launched its farewell trek in January 2019 but was forced to put it on hold in 2020 due to the COVID-19 pandemic.

"End Of The Road" was originally scheduled to conclude on July 17, 2021 in New York City but was extended to late 2023. The trek was announced in September 2018 following a KISS performance of the band's classic song "Detroit Rock City" on "America's Got Talent".

Ace Frehley photo credit: Jayme Thornton
Revenir en haut Aller en bas
phiphiphiphiMonsterMessages : 12301
Date d'inscription : 07/09/2014
Age : 57
Localisation : Le Grand Est
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Vide
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Icon_minitimeJeu 14 Déc - 8:12

14.12.2023 07:07:56

ACE FREHLEY ne « comprend » pas le « truc d'avatar » de KISS : on dirait qu'il est « destiné aux enfants »

Dans une nouvelle interview avec Rock Antenne en Allemagne, on a demandé au guitariste original de KISS, Ace Frehley, s'il était heureux que la tournée d'adieu du groupe, "End Of The Road", soit enfin terminée. Il a répondu (tel que transcrit par BLABBERMOUTH.NET) : "Je suis heureux que ce soit fini, parce que je ne vais plus être comparé à eux… Mais je ne comprends pas ce truc d'avatar qu'ils vont faire", a-t-il poursuivi. , faisant référence à l'annonce de KISS selon laquelle les membres du groupe continueront comme des versions numériques d'eux-mêmes. "Je veux dire, j'en ai vu une partie sur une vidéo sur YouTube hier soir. On aurait dit que c'était destiné aux enfants. Et ce n'est pas du rock and roll. Je monte sur scène sans pistes d'accompagnement, je branche mon ampli dessus, branche ma guitare sur un Marshall et c'est parti. C'est tout. Ça a toujours été comme ça et ça le sera toujours.

Lorsqu'on lui a demandé s'il avait réellement regardé le dernier show de KISS en ligne, Ace a répondu : "J'ai regardé [une vidéo YouTube du show à] Indianapolis [de la tournée 'End Of The Road'], et je ne suis pas impressionné. Mais c'est moi. Tommy Thayer n'est pas un mauvais guitariste. Il est juste plus mécanique que moi. Personne ne peut copier mes solos comme je les joue, parce que je suis bâclé et personne ne peut bouger comme moi. Personne. Et je suis surpris que les fans aient acheté Tommy. En gros, parce que je pense que pendant plusieurs années que Tommy faisait partie du groupe, les gens ne savaient même pas que ce n'était pas moi. J'avais l'habitude de recevoir des appels téléphoniques de gens et de dire : "Hé, KISS joue en ville. Pouvez-vous tu me donnes des billets ? Je dis: "Je ne suis plus dans le groupe." Ils disent : « Vous ne l'êtes pas ? Parce que quand j'ai quitté le groupe la deuxième fois, ils n'ont pas fait un grand communiqué de presse. Ils l'ont en quelque sorte enterré et ont juste fait la transition. Mais lors de la dernière tournée que j'ai faite avec KISS, Tommy Thayer m'apportait des sandwichs et il était en tournée. manager et gofer. Mais ce n'est pas un mauvais guitariste. En fait, je suis ami avec Tommy — juste tous les gars du groupe. Je suis de bons amis avec Eric Singer [le batteur de KISS]. Moi et Gene [Simmons, le bassiste de KISS /chanteur] sont très proches. Quand Gene a sorti son "Vault Experience", j'ai pris la route avec lui. Je suis allé en Australie avec lui. Avant de faire vraiment grand, Gene et moi vivions ensemble. Donc Gene a un point faible dans son cœur pour moi. »

La technologie utilisée pour les avatars KISS, initialement développée pour le spectacle "Voyage" d'ABBA à Londres, permettra à KISS de rester "sur la route" à la retraite.

Les avatars KISS ont été créés par Industrial Light & Magic (ILM) et ont été financés et produits par la société suédoise Pophouse Entertainment, à l'origine de "ABBA Voyage".

Contrairement au spectacle "ABBA Voyage", qui recrée un concert d'ABBA des années 1970 dans une arène londonienne construite sur mesure, les avatars de KISS apparus lors du dernier concert du groupe à New York plus tôt ce mois-ci ne seront pas aussi ancrés dans la réalité que les répliques numériques d'ABBA. . Selon BBC News, les avatars de KISS mesuraient huit pieds de haut, crachaient du feu et tiraient de l'électricité avec leurs doigts, tout en flottant au-dessus du public.

Aucun détail n'a encore été annoncé sur le plan de KISS avec les avatars du groupe. "Nous allons le découvrir après la tournée", a déclaré Per Sundin, PDG de Pophouse, avant le spectacle final au Madison Square Garden. "Est-ce un concert de KISS dans le futur ? Est-ce un opéra rock ? Est-ce une comédie musicale ? Une histoire, une aventure ? Ces quatre individus ont déjà des super pouvoirs. Nous voulons être le plus ouverts possible."

Les avatars seront désormais disponibles pour des émissions en direct dans le monde entier et dans des environnements numériques en ligne, que certaines personnes appellent collectivement le métaverse.

KISS deviendrait le premier groupe américain à devenir entièrement virtuel et à organiser son propre spectacle d'avatars.

Le mois dernier, Frehley a déclaré à "Trunk Nation With Eddie Trunk" de SiriusXM à propos de la tournée d'adieu "End Of The Road" de KISS : "Pour être honnête, je ne crois pas vraiment qu'ils mettent fin à leur carrière de tournée. Combien de fois ont-ils dit qu'ils allaient prendre leur retraite ? Combien de fois une demi-douzaine de groupes ont-ils dit qu'ils allaient prendre leur retraite et revenir quand même ?

En octobre, Frehley a déclaré à Mark Strigl d'Ozzy's Boneyard de SiriusXM qu'il n'avait pas de rancune contre KISS, malgré toutes les mauvaises paroles qui ont eu lieu entre lui et certains des autres membres originaux de KISS ces dernières années.

"Je souhaite à KISS le meilleur, tout le meilleur pour leurs derniers concerts pour la tournée 'End Of The Road'", a-t-il déclaré. "Il n'y a vraiment pas de rancune. Nous disons des choses parfois dans le feu de la passion ou parfois notre mémoire ne l'est pas… [nous ne nous souvenons pas] des choses. Mais j'aime ces gars. Nous vieillissons tous, notre mémoire est" Ce n'est plus ce que c'était, alors je l'ai laissé rouler sur mon dos.

KISS a lancé sa tournée d'adieu en janvier 2019, mais a été contraint de la suspendre en 2020 en raison de la pandémie de COVID-19.

"End Of The Road" devait initialement se terminer le 17 juillet 2021 à New York, mais a été prolongé jusqu'à fin 2023. Le trek a été annoncé en septembre 2018 à la suite d'une interprétation par KISS de la chanson classique du groupe "Detroit Rock City" sur " L'Amérique a du talent".
Revenir en haut Aller en bas
phiphiphiphiMonsterMessages : 12301
Date d'inscription : 07/09/2014
Age : 57
Localisation : Le Grand Est
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Vide
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Icon_minitimeJeu 14 Déc - 8:18

14.12.2023 07:13:24
https://www.1057thepoint.com/music-news/ace-frehley-on-the-kiss-avatars-it-kind-of-looked-like-it-was-geared-towards-children/
By ABC News | December 13, 2023

Ace Frehley on the KISS avatars: “It kind of looked like it was geared towards children”

Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 20231210
Gary Miller/Getty Images

Guitarist Ace Frehley isn’t feeling his former band KISS’ plans for the future now that they’ve retired from touring.

At the end of their final show at New York’s Madison Square Garden earlier this month, KISS introduced fans to their avatars, suggesting an ABBA-like show is in the future.

Frehley has some thoughts on the subject.

During an interview with Germany’s Rock Antenne, Frehley said he was happy the final tour is over “because I’m not gonna be compared to them anymore.”

“But I don’t get this avatar thing that they’re gonna do,” he added. “I mean, I saw some of it on a video on YouTube last night. It kind of looked like it was geared towards children. And it’s not rock ‘n’ roll.”

As for what he considers rock ‘n’ roll, Frehley shares, “I get up on stage without backing tracks, plug my amp into it, plug my guitar into a Marshall and go. That’s it. It’s always been that way and always will be.”

As for the final KISS show, Frehley says he didn’t watch it, although he did see a video from their show in Indianapolis, noting, “I’m not impressed.”

Frehley is gearing up to wow fans with his own music. He’ll release his new solo album, 10,000 Volts, on February 23 and has already dropped the title track. The album, his first solo record since 2020’s Origins Vol. 2, is available for preorder now.

Copyright © 2023, ABC Audio. All rights reserved.
Revenir en haut Aller en bas
phiphiphiphiMonsterMessages : 12301
Date d'inscription : 07/09/2014
Age : 57
Localisation : Le Grand Est
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Vide
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Icon_minitimeJeu 14 Déc - 8:19

14.12.2023 07:18:41

Ace Frehley à propos des avatars KISS : « On aurait dit que c'était destiné aux enfants »

Le guitariste Ace Frehley ne ressent pas les projets d’avenir de son ancien groupe KISS, maintenant qu’ils se sont retirés des tournées.

À la fin de leur dernier spectacle au Madison Square Garden de New York plus tôt ce mois-ci, KISS a présenté aux fans leurs avatars, suggérant qu'un spectacle de type ABBA est dans le futur.

Frehley a quelques réflexions sur le sujet.

Lors d'une interview avec Rock Antenne en Allemagne, Frehley a déclaré qu'il était heureux que la dernière tournée soit terminée "parce que je ne serai plus comparé à eux".

"Mais je ne comprends pas ce truc d'avatar qu'ils vont faire", a-t-il ajouté. «Je veux dire, j'en ai vu un peu sur une vidéo sur YouTube hier soir. On aurait dit que c'était destiné aux enfants. Et ce n’est pas du rock’n’roll.

Quant à ce qu’il considère comme du rock’n’roll, Frehley partage : « Je monte sur scène sans morceaux d’accompagnement, je branche mon ampli dessus, je branche ma guitare sur un Marshall et c’est parti. C'est ça. Cela a toujours été ainsi et cela le sera toujours. »

Quant au show final de KISS, Frehley dit qu'il ne l'a pas regardé, bien qu'il ait vu une vidéo de leur show à Indianapolis, notant : "Je ne suis pas impressionné."

Frehley se prépare à épater les fans avec sa propre musique. Il sortira son nouvel album solo, 10,000 Volts, le 23 février et a déjà dévoilé la chanson titre. L’album, son premier disque solo depuis Origins Vol. 2, est disponible en précommande dès maintenant.
Revenir en haut Aller en bas
PasteurPasteurLove gunMessages : 1834
Date d'inscription : 18/03/2018
Age : 43
Localisation : Avignon City
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Vide
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Icon_minitimeJeu 14 Déc - 8:27

Et il a raison !
Revenir en haut Aller en bas
https://www.facebook.com/pasteurguyofficiel/
phiphiphiphiMonsterMessages : 12301
Date d'inscription : 07/09/2014
Age : 57
Localisation : Le Grand Est
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Vide
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Icon_minitimeJeu 14 Déc - 8:36

14.12.2023 07:33:41
Pasteur a écrit:
Et il a raison !

Oui, je suis d'accord avec toi !
Même pour Abba, qui est un groupe que j'apprécie, j'ai trouvé la tournée numérique assez pathétique.
Soit tu vois les artistes en chair et en os, soit tu t'abstiens !
Revenir en haut Aller en bas
phiphiphiphiMonsterMessages : 12301
Date d'inscription : 07/09/2014
Age : 57
Localisation : Le Grand Est
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Vide
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Icon_minitimeSam 16 Déc - 15:35

16.12.2023 14:31:41
https://www.metalzone.fr/news/196599-ace-frehley-avatars-kiss-pas-rock-and-roll-pour-enfants/

Ace Frehley trouve que les avatars de Kiss ne sont pas "rock and roll" et qu'ils sont "destinés aux enfants"

Mathieu / 14 décembre 2023 à 15 h 53 min / Lecture 3 min.
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 20231224

Kiss a clôturé la dernière performance de sa tournée d’adieux, End Of The Road, le 2 décembre au Madison Square Garden de New York, en annonçant qu’il continuerait sous la forme d’avatars numériques.

Les avatars de Kiss ont été créés par Industrial Light & Magic (ILM) et ont été financés et produits par la société suédoise Pophouse Entertainment, qui est à l’origine du show à succès ABBA Voyage.

Les deux meneurs de Kiss, le frontman Paul Stanley et le bassiste/chanteur Gene Simmons, ont tous deux exprimé leur enthousiasme à l’égard de ce projet visant à prolonger Kiss dans le monde virtuel. Ace Frehley, en revanche, n’est pas convaincu par la perspective d’un Kiss 2.0.

Dans une nouvelle interview accordée à la station de radio Rock allemande Rock Antenne, l’ancien guitariste du groupe rejette l’idée, estimant qu’elle n’est “pas Rock and Roll“.

Dans la vidéo (disponible ci-dessous), il déclare notamment : “Je ne comprends pas ce truc d’avatars qu’ils vont faire. Je les ai vus dans une vidéo sur YouTube hier soir. On aurait dit que c’était destiné aux enfants. Et ce n’est pas rock and roll. Je monte sur scène sans backing tracks, je branche mon ampli, je connecte ma guitare à un Marshall et c’est parti. C’est tout. Il en a toujours été ainsi et il en sera toujours ainsi.”

Par ailleurs, lors d’une récente interview avec Barry Robinson de Classic Album Review, le leader de Saxon, Biff Byford, s’est vu demander son avis sur la question et a (lui aussi) exprimé des doutes sur le dernier projet de Kiss.

Il a déclaré : “Je ne pense pas qu’ils devraient le faire. Je pense que ça marche pour ABBA, parce qu’ABBA n’existe plus depuis des années et des années, et ABBA, c’est de la pop, ce n’est pas du rock. Mais s’il y a des gens qui veulent aller voir un show d’avatars d’eux, c’est très bien.”

Il a ajouté : “Je n’ai pas vu celui d’ABBA. On m’a dit qu’il était absolument fantastique. Mais [cela a coûté] des millions et des millions pour développer ce projet. Et ils ont construit leur propre salle de spectacle. Je ne sais pas si Kiss compte faire ça. Je pense que ça marche probablement mieux quand c’est dans un endroit qui a été en quelque sorte conçu et équipé pour ça plutôt que de faire des tournées.”
Revenir en haut Aller en bas
phiphiphiphiMonsterMessages : 12301
Date d'inscription : 07/09/2014
Age : 57
Localisation : Le Grand Est
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Vide
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Icon_minitimeSam 16 Déc - 15:39

16.12.2023 14:36:05
https://americansongwriter.com/songs-you-didnt-know-ace-frehley-wrote-for-kiss/

Songs You Didn’t Know Ace Frehley Wrote for KISS

BY CILLEA HOUGHTON / ABOUT 16 HOURS AGO

Ace Frehley brings an electrifying presence to KISS not just as lead guitarist for KISS, but also as a songwriter. Known as The Spaceman of the group, Frehley is behind some of the band’s most beloved tracks. Check out three songs you didn’t know he wrote for KISS.

1. “Cold Gin”
Frehley wrote a hit for the band right off the bat with “Cold Gin.” Featured on KISS’ 1974 self-titled debut album, “Cold Gin” follows a man drowning his sorrows in the potent liquor. In the KISS: Behind the Mask – Official Authorized Biography, Frehley reveals that he wrote the song in his head while on the subway. “When I think back and I listen to the original recording of ‘Cold Gin’ it’s so slow and so dry, there’s no ambiance to it,” Frehley described. “I would like to re-record ‘Cold Gin’ with today’s equipment.” However, bandmate Gene Simmons states in the book that he wrote the bridge and middle section of the song while Paul Stanley helped arrange it, despite Frehley getting sole credit.

2. “Flaming Youth”
Frehley teamed up with bandmates Paul Stanley and Gene Simmons, along with hit producer Bob Ezrin, to pen KISS’ 1976 single, “Flaming Youth.” Simmons claims that the song was inspired by the band Flaming Youth whom KISS opened for in 1973 and Ezrin ran with the band name as the title of the song. One of the main guitar riffs was pulled from another song Simmons wrote called “Mad Dog” which wouldn’t see the light of day until 25 years later on the 2001 compilation, The Box Set.

3. “Shock Me”
“Shock Me” isn’t merely the title of this KISS hit, it was inspired by a real-life shocking incident Frehley experienced at a KISS show in 1976. “I got electrocuted in Florida and I survived,” Frehley describes in Behind the Mask. “The guys said, ‘Why don’t you write a song about getting electrocuted? And I came up with ‘Shock Me.’ I knew it was definitely a good riff.” Typical for a KISS song, the lyrics are chock full of sexual innuendos, with “Shock Me” marking the first time Frehley sang lead on a KISS song.

“Isn’t every Kiss song about sex?” he told Songfacts. “What Kiss song isn’t about sex? Sex, drugs, and rock n’ roll. Yeah, obviously, there was a lot of crazy partying going on behind the scenes, and we drew from our experiences when we wrote lyrics.” Widely regarded as one of the best KISS songs, “Shock Me” was featured on their 1977 album Love Gun, which became their first to reach the Top 5 on the Billboard 200.
Revenir en haut Aller en bas
phiphiphiphiMonsterMessages : 12301
Date d'inscription : 07/09/2014
Age : 57
Localisation : Le Grand Est
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Vide
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Icon_minitimeSam 16 Déc - 15:45

16.12.2023 14:40:37

Chansons que vous ne saviez pas qu’Ace Frehley avait écrites pour KISS

Ace Frehley apporte une présence électrisante à KISS, non seulement en tant que guitariste principal de KISS, mais également en tant qu'auteur-compositeur. Connu comme le Spaceman du groupe, Frehley est à l’origine de certains des morceaux les plus appréciés du groupe. Découvrez trois chansons que vous ne saviez pas qu'il a écrites pour KISS.

1. « Cold Gin »
Frehley a écrit dès le départ un tube pour le groupe avec « Cold Gin ». Présenté sur le premier album éponyme de KISS en 1974, « Cold Gin » suit un homme noyant ses chagrins dans cette liqueur puissante. Dans KISS: Behind the Mask – Official Authorized Biography, Frehley révèle qu'il a écrit la chanson dans sa tête alors qu'il était dans le métro. "Quand j'y repense et que j'écoute l'enregistrement original de 'Cold Gin', c'est si lent et si sec, il n'y a aucune ambiance", a décrit Frehley. "J'aimerais réenregistrer 'Cold Gin' avec le matériel d'aujourd'hui." Cependant, son coéquipier Gene Simmons déclare dans le livre qu'il a écrit le pont et la section centrale de la chanson tandis que Paul Stanley a aidé à l'arranger, bien que Frehley en ait obtenu le seul crédit.

2. « Flaming Youth »
Frehley a fait équipe avec ses camarades du groupe Paul Stanley et Gene Simmons, ainsi qu'avec le producteur à succès Bob Ezrin, pour écrire le single de KISS en 1976, "Flaming Youth". Simmons affirme que la chanson a été inspirée par le groupe Flaming Youth pour lequel KISS a ouvert en 1973 et Ezrin a utilisé le nom du groupe comme titre de la chanson. L’un des principaux riffs de guitare est tiré d’une autre chanson écrite par Simmons intitulée « Mad Dog » qui ne verra le jour que 25 ans plus tard sur la compilation de 2001, The Box Set.

3. « Shock Me »
"Shock Me" n'est pas simplement le titre de ce hit de KISS, il a été inspiré par un incident choquant réel vécu par Frehley lors d'un spectacle de KISS en 1976. "J'ai été électrocuté en Floride et j'ai survécu", décrit Frehley dans Behind the Masque. « Les gars ont dit : « Pourquoi n’écris-tu pas une chanson sur le fait de se faire électrocuter ? Et j’ai trouvé « Shock Me ». Je savais que c’était définitivement un bon riff. Typiques d'une chanson de KISS, les paroles regorgent d'insinuations sexuelles, avec « Shock Me » marquant la première fois que Frehley chante le rôle principal d'une chanson de KISS.

« Toutes les chansons de Kiss ne parlent-elles pas de sexe ? il a dit à Songfacts. « Quelle chanson de Kiss ne parle pas de sexe ? Sexe, drogue et rock n' roll. Oui, évidemment, il y avait beaucoup de fêtes folles dans les coulisses, et nous nous sommes inspirés de nos expériences lorsque nous avons écrit les paroles. Largement considérée comme l'une des meilleures chansons de KISS, "Shock Me" figurait sur leur album Love Gun de 1977, qui est devenu le premier à atteindre le Top 5 du Billboard 200.
Revenir en haut Aller en bas
phiphiphiphiMonsterMessages : 12301
Date d'inscription : 07/09/2014
Age : 57
Localisation : Le Grand Est
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Vide
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Icon_minitimeVen 22 Déc - 21:55

22.12.2023 20:52:58
https://eddietrunk.com/ace-frehley-says-he-earns-money-from-his-spaceman-image/

ACE FREHLEY SAYS HE EARNS MONEY FROM HIS “SPACEMAN” IMAGE

December 22, 2023 / Dana
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 20231235

Greg Prato for Ultimate Guitar, recently spoke with guitarist Ace Frehley, and asked him if he owned the rights to his “Spaceman” image and/or makeup, but licensed it to KISS “for perpetuity?”

Frehley replied, “It’s true.”

He continued to explain, “I get paid for the usage – for merch and stuff. And I would consider this avatar stuff a merchandise ploy. But I just saw something the other day on YouTube that [KISS bassist/vocalist] Gene [Simmons] is having second thoughts about the whole avatar thing. But who knows with those guys – every day is a different story with those guys. And to be totally honest with you, I really don’t follow what they do very closely – because I’m more involved with my own career. I can’t believe… or I don’t understand why they haven’t recorded a record in 20 years. And I’ve done, I don’t know… six or seven. Pretty much I have to create to keep things fresh. Even though I don’t get a chance to play sometimes a lot of the songs I’ve written on my most recent albums live, it gives me an outlet to create. Because I’m still like a little kid when it comes to rock n’ roll.”

Frehley goes on to discuss his forthcoming new album, 10,000 Volts, saying, “Believe it or not, this album was probably the most fun out of almost any album I ever did – except for probably the first one with Anton Fig and Eddie Kramer [his 1978 solo debut]. And I think it shows. I’m really thrilled with the way the record came out…”

Read more at Ultimate Guitar.

To read more details about 10,000 Volts , and to hear the title track, please click here.
Revenir en haut Aller en bas
phiphiphiphiMonsterMessages : 12301
Date d'inscription : 07/09/2014
Age : 57
Localisation : Le Grand Est
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Vide
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Icon_minitimeVen 22 Déc - 22:00

22.12.2023 20:56:11
https://www.ultimate-guitar.com/news/interviews/ace_frehley_reveals_if_he_earns_money_from_his_kiss_spaceman_make-up_design.html

Ace Frehley Reveals if He Earns Money From His Kiss 'Spaceman' Make-up Design

UG Exclusive: "I get paid for the usage – for merch and stuff."
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 20231236
Photo by Jayme Thornton.
gregprato1 / 22 hours ago
26,989 views · 18 comments

With the recent announcement that Kiss will live on as avatars, the long-time debate amongst fans concerning who owns the "spacemen" make-up design – created by Ace Frehley but donned by Tommy Thayer since 2002 – was rekindled. Recently, Ultimate Guitar studied the subject of who owns what concerning the various make-up designs (click here to read the article). But I remember when interviewing Frehley back in 2018 for the Vintage Rock site, he stated that he was under the impression that he still owned the design and licensed it to Kiss for usage.

So, when I recently interviewed Frehley for Ultimate Guitar about his forthcoming album, "10,000 Volts" (which drops on February 23, 2024), I asked the following question: "I remember interviewing you a while back for another outlet, and I asked if you owned your make-up design and you said you were under the impression that you owned it but that you licensed it to Kiss 'for perpetuity.'"

Ace's reply this time? "It's true."

Which then led to the subject of whether Frehley will be getting paid for the spaceman make-up being used as part of the Kiss avatars.

"I get paid for the usage – for merch and stuff. And I would consider this avatar stuff a merchandise ploy. But I just saw something the other day on YouTube that Gene is having second thoughts about the whole avatar thing. But who knows with those guys – every day is a different story with those guys. And to be totally honest with you, I really don't follow what they do very closely – because I'm more involved with my own career. I can't believe… or I don't understand why they haven't recorded a record in 20 years. And I've done, I don't know… six or seven. Pretty much I have to create to keep things fresh. Even though I don't get a chance to play sometimes a lot of the songs I've written on my most recent albums live, it gives me an outlet to create. Because I'm still like a little kid when it comes to rock n' roll."

Frehley then went on to discuss how the creation of "10,000 Volts" (which was co-produced and mostly co-written by Ace and Trixter guitarist Steve Brown) has brought him much joy – both artistically and personally.

"Believe it or not, this album was probably the most fun out of almost any album I ever did – except for probably the first one with Anton Fig and Eddie Kramer [his 1978 solo debut]. And I think it shows. I'm really thrilled with the way the record came out. Bruno Ravel mixed and mastered it. Bruno did a great job. I went to his house one day – he has a studio in his basement and he lives in New Jersey. It's so weird [that Ace and Steve also live in a nearby location, and also have home studios]. And then I just recently found out that Anton Fig bought a house in New York but it's right by the New Jersey/New York borderline – he's right by the Tappan Zee Bridge. He's about 40 minutes from me – so I easily could use Anton Fig on any of my future recordings very easily. And he has a studio in his basement."

"People who are bright and intelligent… I mean, I have a 163 IQ, so it wasn't very hard for me pick up Protools. I can engineer myself, but most of the times I'd rather not, because when I'm recording, I like to focus on creativity – I don't like to worry about pressing buttons and looking at levels and seeing if things are distorting or not, and adding EQ. I like to leave it up to people who are actually much better than me. Steve has been working with Protools as an engineer for 30 years plus, so he actually engineered most of this record. So, it was really easy. It was effortless to work on this record with Steve. It was just like a marriage made in heaven. And I can't wait to work with him in the future."
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsoriséAce Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Vide
MessageSujet: Re: Ace Frehley news à partir de fin 10/2021   Ace Frehley news à partir de fin 10/2021 - Page 12 Icon_minitime

Revenir en haut Aller en bas
 
Ace Frehley news à partir de fin 10/2021
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 12 sur 23Aller à la page : Précédent  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 17 ... 23  Suivant
 Sujets similaires
-
» Ace Frehley News !
» Ace Frehley News !
» ACE FREHLEY - Frehley's Comet
» HELLFEST 2021
» MOTOCULTOR 2021

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Kiss France forum :: Membres & ex- membres de KISS :: Ace Frehley-
Sauter vers: